Prawy korek odkrec kluczem nasadowym i sprawdz czy jest dosc oleju.. Jak nie ma to zakup sobie motoula 2.5w i zalej go. Jak masz olej to na 100% sprezyna do wymiany (lewa golen)
Prawy korek odkrec kluczem nasadowym i sprawdz czy jest dosc oleju.. Jak nie ma to zakup sobie motoula 2.5w i zalej go. Jak masz olej to na 100% sprezyna do wymiany (lewa golen)
no kurwa, i tyle mi wystarczy!
masz u mnie piwo :D
2.5w jest gęstszy niż np. 7.5w, czy odwrotnie?
no i tyle chciałem wiedzieć :P
no to jutro szykuje sie gruby remont w rowerze :D
Otóż w tym tygodniu chce przygotować rower na zimę.
Niestety nie będę mógł jeździć, bo z moją odpornością po 10 minutach jazdy bym musiał z tydzień leżeć.
Oczywiście po pierwsze go umyje itp.
Jaki smar polecacie żeby nasmarować łańcuch? Czy jak mam w domu WD40 to może być, czy lepiej jednak zainwestować w smar?
U siebie w rowerze mam tarczówki, jednak pod koniec lata jakiś cwel wziął mi je czymś spryskał (coś typu WD40), przeczyściłem je benzyną, jednak dalej średnio chodzą... Co mam z nimi zrobić, żeby je przywrócić do dawnej sprawności? I obecnie podczas hamowania tak jakby skrzypią...
wd 40 nie nadaje sie do lancuch kup rohloffa albo finishline zielonego
co do tarczowek to wspolczuje takiemu to tylko wpierdolic :)
Nie gestszy tylko bardziej lepki.. Kazdy olej ma taka sama gestosc (ok. 0.8kg/dm3)
7.5w jest bardziej lepki od 2.5w.. Przy jednym producencie. Bo motorex 5w jest bardziej lepki niz motul 7.5w
Co do tarcz to klocki do piekarnika na 230*, 30 min najlepiej. + potem czyscisz denaturatem i papierem sciernym. To samo z tarcza, tylko, ze bez wypiekania :)
Ok...
A na jaki program w piekarniku?
Jak się klocki z hamulców wyjmuje?
a jak wsadze bardziej lepki olej, to będzie ciężej chodził, czy nie?
i jaki będzie lepszy, jak mi troche puszcza uszczelka? chyba bardziej lepki? :P
Czym bardziej lepki tym wieksze tlumienie powrotu/kompresji. Do Manitou najlepiej lac wode (czyt 2.5W i 5W), do smarowania (od dolu) wlewasz 10-20W w zaleznosci co masz. No i oczywiscie oleje typowo do amorow, a nie jakies silnikowe wynalazki.
Uszczelka puszcza Ci ze smarowania, w Manitou to dosc czeste przy rzadkich olejach. Dlatego, zalecam wlewanie bardziej lepkich :)
Ja na Twoim miejscu po prostu odkrecilbym prawy korek, sprawdzil czy jest olej. Jezeli jest, to odkrec lewy korek, wyjmij sprezyne (moze byc luzem lub na szaszlyku zahaczona - zaleznie od modelu), wytrzyj ja, sprawdz czy nie ma jakiegos koloru na niej maznietego, jezeli nie to najprawdopodobniej masz seryjna sprezyne, czyli srednia. BTW: ile wazysz?
Nie wiem, ja mam bez programow, daje 230* i trzymam je 30 minut.. Potem wykladam, zostawiam, zeby sobie wystygly. Potem jade papierem sciernym (grubosc ok. 100), scieram czarna warstwe, czyszcze szmatka z denaturatem i tak 2-3 razy dopoki szmatka nie bedzie czysta po denaturacie :)
A wyjmowanie zalezy od modelu.. Pochwal sie co masz to moze Ci doradze :)
Pytanko, otóż zbiliża się zima, pod koniec wakacji kupiłem rower, no i raczej mimo zimy będę nim jeździł nasówa się pytanie jak powinienem zakonserwować swój rower żeby dobrze się sprawował zimą? I jakie mogą być ewentualne skutki jeżdzenia zimą? Kumpel coś mówił że łańcuch ostro dostaje po dupie ;/ Mój rower to merida matts 20v
no własnie jutro lece do kumpla po klucz i będe robił dopiero, bo miałem 18 i 21, a potrzebny był pomiędzy i nie odkręciłem. skoro mówisz, że im bardziej woda tym bardziej będzie odbijał, to rzeczywiście wezme 2,5W, bo teraz jest masakra. wsiadam na rower, amortyzator klęka i nie wychodzi, chyba że zejde. olej jest na pewno, ale mi ucieka dosyć, bo jak już mówiłem puszcza mi troche ta uszczelka, to może dlatego. a jak nie dlatego, to czeka mnie wymiana sprężyny, tylko nie wiem jeszcze na co... najlepiej czegoś twardego będe szukał, może DJ.
Waże 55kg :P
#up
skutki są takie, że materiał jest bardziej kruchy i może popękać :P
nasmaruj wszystkie łożyska i łańcuch
55kg to waga piórkowa... do czego masz ten rower? jeśli zjazd to DJ stanowczo odradzam , tymbardziej że przy twojej wadze pasowało by wymienić sprężyne na jak najmiększą :)
jeśli olej jest , sprężyna w porządku to nie mam pojęcia co to może być... najlepiej oddać ten amor do serwisu gdzie sie na tym znają to Ci powiedzą co i jak.
rower do dirtu a czasem street i park, więc taki amortyzator to troche kula u nogi.
właśnie potrzebuje coś co mi nie wpadnie o 8cm w dół jak wsiąde na rower, a jak już wpadnie, to wróci na swoje miejsce, a nie to co jest teraz :P
a co do serwisu, to mam jeszcze pare innych spraw na głowie z rowerem teraz, więc troche szkoda mi pieniędzy. poza tym, lubie grzebać przy swoim rowerze, więc chciałbym sie z tym uporać sam ; ).