No oddania.
"Student pack". @Terr ;
Wersja do druku
No oddania.
"Student pack". @Terr ;
A czym się różni klucz ściągniety z neta od klucza dla studentów?
O jaki klucz sciagniety z neta Ci chodzi? Jest to zestaw wszystkich rzeczy od jetbrains na rok. Z tego co wyczytałem na internetach można normalnie używać w pracy/domu, tylko "nie można udostępniać" konta dla innych.
zalezy co rozumiesz przez sciagniety z neta. jesli chodzi ci o pirata, no to odpowiedz jest dosc prosta: nie lamiesz prawa (o ile nie wykorzystujesz oprogramowania jetbrains w celach komercyjnych na licce edukacyjnej).
osobiscie bym przyjal, bo ich produkty sa SWIETNIE, ale mam juz taka edukacyjna + komercyjna do pycharma. :)
Czy jest tu ktoś korzystający z Unity3D?
Jedną licencję oddałem ale mogę rozdać jeszcze jedną.
Ja poprosze. Moja studencka sie skonczyla :<
Drodzy,
Kto wie jaki jest, średnio, overhead w memory trzymania hashmapy gdzie dane są de fapto kluczami a w wartości masz jakieś true :P kontra zwykła lista.
Słowem, porównujemy:
Kontra:Kod:List<Integer> lista = new ArrayList<Integer>();
for(Integer i = 0; i < 100000; ++i) {
lista.add(i);
}
Kod:Map<Integer,Boolean> map = new HashMap<Integer,Boolean>();
for(Integer i = 0; i < 100000; ++i) {
map.add(i,true);
}
To Ci pewnie da jakis hint: https://ideone.com/he0yqA
Wiadomo że hashmapa będzie miała większy narzut, w sumie można nawet dokładnie policzyć ile to będzie zajmował w pamięci. Już bardziej skupiłbym się jak to będzie wykorzystywane. Jak np. nie będziesz znał indeksów w tablicy i robił randomowe contains() to masz O(n) za każdym razem, w hashmapie dostęp masz prawie zawsze O(1). Wątpię, że ilość pamięci będzie miała znaczenie - już lepiej skupić się właśnie na tymm jakie operacje są później zrobione.
Hej, w jaki sposob najlepiej zabrac sie do algorytmu ktorym bede mogl dopasowywac dane z jednej struktury danych do danych z drugiej?
Generalnie to mam dwa stringi na podstawie ktorych chce dopasowywac. Jeden z nich ma wiekszy priorytet od drugiego. Przykladowo niech to beda imiona i nazwiska gdzie nazwiska maja wiekszy priorytet.
Jezeli w pierwszej bazie mam Jana Kowalskiego i w drugiej mam Jana Kowalskiego to jest idealnie i moge oba do siebie przypisac.
Ale jezeli w pierwszej nie mam Jana Kowalskiego tylko Johna Kowalskiego oraz Toma Kowalskiego to bym chcial tego Jana Kowalskiego z drugiej przypisac do Johna Kowalskiego bo imiona maja zbieznosc kilku liter.
Chce cos takiego zaimplementowac w c++ gdzie bazami beda po prostu wektory stringow czy jakakolwiek inna struktura. Czy sa w tym celu jakies fajne gotowe rozwiazania w ktorych wszystkiego sam nie bede musial implementowac Generalnie to nie musi dzialac dokladnie tak jak opisalem ale zeby to dopasowywanie bylo sensowe i logiczne. Te bazy nie sa duze (srednio do 10 elemetow w kazdej z nich, jest mozliwosc ze w jednej z nich bedzie mniej oraz ze jeden wpis z jednej bazy bedzie pasowal do kilku z drugiej).
Slyszalem ze niby sie korzysta przy tym z metody wegierskiej zeby szybciej liczyc kombinacje?
Dla kazdego potencjalnego klucza policz odleglosc Levenshtein'a (https://en.wikipedia.org/wiki/Levenshtein_distance), posortuj malejaco. Mysle ze dalej sobie poradzisz.
dzieki, jutro poprobuje sie tym pobawic
http://www.theverge.com/2016/3/30/11...ux-ubuntu-bash
Swiat sie konczy :D
Dlaczego podczas wywołania mojego programu, piszemy skrypty C pod linuxa(forki nie forki itp) no i chciałem zabezpieczyć się przed tym żeby, nie można było wywołać programu bez argumentu, tak o :
To podczas kompilacji gcc, next wywołanie programu bez argumentów ( po prostu a.out, wiem wiem, ze to można zmienić nazwę.), to od razy wywala błąd segmentacji. Any tips?Cytuj:
if ( argv[1] == NULL ) {
printf("Program nalezy uruchomic z parametrem[liczba]!.\n");
exit(1);
}
Czy symfonia c++ standard jest pozycja, ktora warto przeczytac w 2016r.? Wiem, ze nie ma w niej STLa, c++11stki, szablonow i wyjatkow, wiec przerabiac czy dac sobie spokoj? Mam na oku jeszcze szkole programowania. Doradzcie cos prosze
Symfonia to pierwsza część, kolejna to pasja. W pasji masz własne implementacje kontenerów poklei i rozumiesz jak są zbudowane dzięki czemu używanie tych z stla nie będzie problemem. Tak samo w pasji masz wyjątki i szablony. Zacznij czytać cokolwiek. Jak ci się będzie dobrze czytało i będziesz czuł że się uczysz to ok, a jak nie to wtedy zmień książkę.
No argv[0] to nazwa programu, to jak ma mam zapisać? Po prostu skorzystać z licznika argumentów? Tzn if argc == 1 then . ?
EDITED
Jeśli tak zapiszę to dalej Segmentacja lmfao, no nwm czemu, przecież jak argc będzie 1 to ma tylko 1 argv[0] = nazwa_prog, więc powinno hulać.
Nie wiem czy w dobrym temacie to pisze, jak coś to sorry ;) Chodzi mi tu o pomoc z MatLaba mam takie zadanie i nie wiem jak zrobić wszystkie podpunkty.
a) użyłem funkcji fliplrKod:Przy pomocy funkcji rand wygenerowac macierz A o pieciu wierszach i dziesieciu kolumnach, której
elementy beda losowymi liczbami całkowitymi z przedziału [−10, 10].
(a) Przy pomocy jednej instrukcji odwrócic w A kolejnosc kolumn (tzn. kolumna pierwsza ma sie stac
ostatnia, druga — przedostatnia, itd.).
(b) Przy pomocy jednej instrukcji zamienic miejscami wiersz pierwszy z trzecim.
(c) Przy pomocy jednej instrukcji zamienic ze soba kolumny: druga z czwarta, szósta z ósma oraz
dziesiata z pierwsza (jednoczesnie!).
(d) Uzywajac pojecia macierzy pustej [ ] usunac kolumny: piata, szósta i dziewiata.
b) tutaj brak pomysłu
c)tutaj znalazłem funkcje która zamieni kolumne 2 z 4, ale jak te wszystkie jednocześnie to nwm
d) tutaj po kolei usunąć kolumny potrafię, ale czy da się wszystkie wymienione jednocześnie?
@szulak ;
Hej, napisalem to z wykorzystaniem tego algorytmu ale nie jest to wystarzcajace. Chce miec cos bardziej sprytnego. Bo np jak mam stringa "qwerty" oraz stringa "ytrewq" czyli to samo tyle ze wspak to mi zwraca dystans az 5 czyli tak jak by to byly zupelnie inne ciagi znakow tak jak:
xxxxx
yyyyy
A tam sa tylko litery poprzestawiane. Nie ma jakiegos fajnego gotowego rozwiazania np w booscie albo innej ogolnodostepnej bibliotece? Bo ten algorytm co napisalem to kilkanascie linijek raptem bylo wiec pewnie jakies sprytniejsze algorytmy sa do takich ogolnych zastosowan.
Zmienilem algorytm tak zeby robil permutacje jednego wyrazu, i dla kazdej liczyl dystans i bral najmniejszy, chyba bedzie ok
W jaki sposób moge przekazać do mojego modułu argumenty w pythonie mam jakiś tam programik
W cmd mam:
C:/Python34/python.exe program.py 7 --siodemka jako moj argument przekazywany do sys.argv[1]
ale niestety nic sie nie dzieje w konsoli wyskakuje tylko sporo pustych linii
Cześć, możecie polecić jakiś kurs do programowania na Androida dla początkujących?
Jave ogarniam na poziomie akademickim, natomiast wiedza dot. tego co/jak zrobić żeby po przyciśnięciu jakiegoś tam przycisku coś się wykonało - zerowa.
Witam.
Od jakiegoś czasu myślę nad rozpoczęciem nauki programowania, przeglądam różne fora i zastanawiam się od czego zacząć. Chciałbym poprosić Was o radę/rady jak zacząć zacząć przygodę z programowaniem oraz z jakich źródeł korzystać. Można powiedzieć, że w temacie jestem kompletnie zielony (parę lat temu próbowałem się trochę bawić, ale nie trwało to długo). Czy swoją przygodę powinienem rozpocząć od tworzenia stron internetowych (HTML5, CSS?) i w miarę upływu czasu zacząć pisać programy komputerowe (czyt. uczyć się kolejnych języków, rozwijać się)?
Pozdrawiam
http://developer.android.com/training/index.html
https://www.youtube.com/watch?v=QAbQ...zG4r4k_zLKrnxl
jeśli chcesz iść w webdev to proponuję taką drogę:
1. html + css
2. javascript + jquery
3. jeżeli nie chcesz się zajmować (tylko) frontendem (czyli punktami 1 i 2), to warto poznać jakiś język do backendu - polecam python (i framework django lub flask) lub ruby i framework ruby on rails.
jeśli jednak masz dużo czasu (np. jesteś jeszcze w liceum i nie masz parcia żeby iść do pracy w zawodzie) to możesz rozważyć naukę c++ - jest to język względnie trudny, ale siedzi trochę bliżej komputera i pozwoli ci nieco lepiej zrozumieć co się dzieje pod maską, co pomoże ci lepiej programować w każdym innym języku. poza tym jak ogarniesz c++ na przyzwoitym poziomie, przeskoczenie na każdy inny 'normalny' język programowania to formalność.
i blagam, nawet jak nie bedziesz mial zamiaru pracować na back-endzie, to i tak naucz sie chociazby pythona.
a) rozwiniesz sie w chuj
b) nie bedziesz pisal rakotworczego kodu javascript(tak jak wszyscy którzy szli drogą html -> css -> js i się zatrzymali)
Na początek, idealne
https://www.youtube.com/user/MiroslawZelent/playlists
HTML (co prawda 4 ale imho w niczym nie przeszkadza ogarnąć tutaj 4 i skoczyć we własnym zakresie do 5) i CSS możesz ogarnąć na początek jeśli chcesz + do zawodu jak pisali wyżej JS niezbędna. Sam aktualnie przechodzę przez HTML > CSS > JS tylko zanim zabiorę się za JS chcę w jakimś niewielkim stopniu ogarnąć C++ bo jak pisali wyżej ze znajomością C++ później przesiadka na inny język jest mega łatwiejsza
Sa tu jacys Scalownicy ?
Wybiera sie ktos na Skalara ? ;]
btw. szukam fajnych, moze byc nawet banalnych blogow o tej tematyce.
Neophyte'a znam. Cos wartego uwagi ?
2. Napisac deklaracje nastepujacych zmiennych:
3. Napisac deklaracje oraz zainicjalizowac wskazniki nastepujacych funkcji:Kod:² wskaznik do znaku,
tablica pieciu wskazników do liczb rzeczywistych,
wskaznik do stałej całkowitej,
stały wskaznik do stałej znakowej,
wskaznik na piecio elementowa tablice liczb rzeczywistych,
wskaznik do funkcji o parametrze całkowitym i zwracajacej jeden znak,
wskaznik do funkcji o parametrze całkowitym i zwracajacej łancuch znaków.
Podałby ktoś jakieś przykłady? chciałbym się podszkolić ze wskaźników, dzięki za pomoc ;)Kod:int fun(char znak,int *wsk_int),
float* fun2(float,float),
@Roiben ;
2.
3.Kod:char* wsk;
int* wsk[5];
const int wsk;
const char* const wsk;
int (*wsk)[5];
char (*wsk)(int);
char* (*wsk)(int);
Moglem sie gdzies walnac, troche %%% jestem ;)Kod:int (*fun_wsk)(char znak,int *wsk_int));
fun_wsk f = fun;
float (*fun_wsk)(float,float);
fun_wsk f = fun2;
Siema, mam za zadanie napisać projekt na studia i chyba zabraknie mi czasu żeby go zrobić, byłby ktoś chętny się podjąć czegoś takiego? Oczywiście dogadamy się jeśli chodzi o cenę :)
Zadanie szczegółowe
Projekt 1 -- język C
Proszę napisać program realizujący prosty silnik wnioskujący. Powinien on umożliwiać:
(minimum)
- wczytywanie bazy wiedzy (faktów) i bazy reguł z pliku/ów
- przeprowadzenie wnioskowania na podstawie faktów i reguł w celu ustalenia wartości nieznanego "faktu"
- obsługę faktów o wartościach prawda i fałsz oraz reguł wnioskowania składających się z przeczenia, sumy oraz iloczynu logicznego z uwzględnieniem ewentualnych nawiasów
- wybór uruchomienia programu w trybie wnioskowania w przód i wnioskowania w tył
- wyświetlanie informacji o przebiegu wnioskowania
Oczękuję kodu wraz komentarzami/pdfem wyjaśniającym tok rozumowania, projekt mam na wtorek, więc najlepiej żeby ktoś podejmujący się go, wyrobił się na niedzielę.
PW, dzięki :)
Jest tu jakiś spec od UNITY 3D ? :)
czemu nie spytasz na answers.unity3d?
Mam problem ze zrozumieniem roznicy z propertisami, polami i modyfikatorami dostepu. (aktualnie C#)
Rozwazmy, ze mam jakas tam swoja klase, a w niej:
Lub tezKod:private string przyklad_;
public string Przyklad
{
get{return przyklad_;}
private set{przyklad_=value;}
}
Przy tak prostym przykladzie nie widze roznicy w dzialaniu, zatem ma to jakies znaczenie? Jaka jest generalnie przyjeta koncepcja?Kod:public string przyklad_{get;private set;}
jak robisz zwykły {get; set;} bez żadnych bajerów, to tworzona jest zmienna, która przechowuje wartość, więc
jest równoznaczne zKod:public string s{get; set;}
po prostu skrót, coby nie trzeba było cały czas pisać takiego snippeta cały czas.Kod:private string _s;
public string s{ get{ return _s;} set { _s = value; }}
jednak jak chcesz robić jakieś dodatkowe rzeczy, np. walidację, to musisz już jawnie zadeklarować zmienną, której property będzie używać, np
property, które nie robią nic specjalnego (czyli mają puste get; set;) używa się z kilku powodów:Kod:private int _wiek;
public int wiek
{
get;
set
{
if(value < 0) _wiek = 0;
if(value > 150) _wiek = 150;
_wiek = value;
}
}
1) możesz pozwolić odczytywać zmienną poza klasą, a zmieniać jej wartość tylko w klasie - publiczne pole można i odczytywać, i modyfikować z każdego miejsca programu
2) dziedziczenie
składniowo mogłem gdzieś się jebnąć bo piszę z głowy a ostatnio w c# robiłem z pół roku temu albo i lepiej.