czemu robisz modulo 201?
Wersja do druku
czemu robisz modulo 201?
Zrobiłem tak jak kolega z góry pisał, chyba, że nawet przy tak prostej rzeczy się wyjebałem...
w praktyce da mu to wartosci 0,1,2.......,198,199,200.
u mnie dziala.
http://ideone.com/oy1E8V
Ok, teraz dobrze działa. Wystarczyło zmienić "%.0f" na "%.2f". Poprzednie potrzebne było do innych zadań, a ja sam nigdy nie pisałem w C, pomagam teraz znajomemu. Tak czy siak, wielkie dzięki za pomoc, leci plecak.
Teraz to ja mam problem. Program posiada dwie funkcje, chcę zrobić tak aby to co zostaje zwrócone przez pierwszą funkcję zostało wykorzystane w funkcji drugiej. Nie wiem tylko jak to zrobić, kombinowałem chwilę ze wskaźnikami i nie wiem czy dalej brnąć czy rozwiązanie jest inne. Kod wygląda tak:
Kod:#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int srednia(int tab[], int n) {
int suma = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
suma = suma + tab[i];
}
return suma/n;
}
float odchylenieStandardowe(int tab[], int n) {
int wariancja = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
wariancja = wariancja + (tab[i] - <To, co zwraca pierwsza funkcja>);
}
return sqrt(wariancja/n);
}
int main() {
int wynikiEksperymentow[10];
for(int i = 0; i < 10; i++) {
wynikiEksperymentow[i] = (rand() % 100);
}
cout << "Średnia wyników eksperymentu wynosi: " << srednia(wynikiEksperymentow, 10);
cout << "Odchylenie standardowe wyników eksperymentu wynosi: " << odchylenieStandardowe(wynikiEksperymentow, 10);
return 0;
}
przyznam, że mało optymalnie to zrobiles ;oKod:wariancja = wariancja + (tab[i] - srednia(tab,n));
Po co srednia ma byc wyliczana przy każdej iteracji? zwroc wartosc srednij do jakiejs zmiennej i jej uzywaj do wyliczania wariancji.
no i gdzie widzisz problem? Jak po prostu w pogrubione miejsce wstawisz wywołanie tej funkcji to ci będzie liczyć srednią za każdym ale będzie działać.
alboKod:#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int srednia(int tab[], int n) {
int suma = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
suma = suma + tab[i];
}
return suma/n;
}
float odchylenieStandardowe(int tab[], int n) {
int wariancja = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
wariancja = wariancja + (tab[i] - srednia(tab,n));
}
return sqrt(wariancja/n);
}
int main() {
int wynikiEksperymentow[10];
for(int i = 0; i < 10; i++) {
wynikiEksperymentow[i] = (rand() % 100);
}
cout << "Średnia wyników eksperymentu wynosi: " << srednia(wynikiEksperymentow, 10);
cout << "Odchylenie standardowe wyników eksperymentu wynosi: " << odchylenieStandardowe(wynikiEksperymentow, 10);
return 0;
}
albo w ten sposob to sie nie bedzie liczylo za kazdym razem na nowo tak jak w 1Kod:#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int srednia(int tab[], int n) {
int suma = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
suma = suma + tab[i];
}
return suma/n;
}
float odchylenieStandardowe(int tab[], int n, int wartoscSrednia) {
int wariancja = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
wariancja = wariancja + (tab[i] - wartoscSrednia);
}
return sqrt(wariancja/n);
}
int main() {
int wynikiEksperymentow[10];
for(int i = 0; i < 10; i++) {
wynikiEksperymentow[i] = (rand() % 100);
}
int wartoscSrednia = srednia(wynikiEksperymentow, 10);
cout << "Średnia wyników eksperymentu wynosi: " << wartoscSrednia;
cout << "Odchylenie standardowe wyników eksperymentu wynosi: " << odchylenieStandardowe(wynikiEksperymentow, 10, wartoscSrednia);
return 0;
}
Kod:#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int srednia(int tab[], int n) {
int suma = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
suma = suma + tab[i];
}
return suma/n;
}
float odchylenieStandardowe(int tab[], int n) {
int wariancja = 0;
int wartoscSrednia=srednia(tab,n);
for(int i = 0; i < n; i++) {
wariancja = wariancja + (tab[i] - wartoscSrednia);
}
return sqrt(wariancja/n);
}
int main() {
int wynikiEksperymentow[10];
for(int i = 0; i < 10; i++) {
wynikiEksperymentow[i] = (rand() % 100);
}
cout << "Średnia wyników eksperymentu wynosi: " << srednia(wynikiEksperymentow, 10);
cout << "Odchylenie standardowe wyników eksperymentu wynosi: " << odchylenieStandardowe(wynikiEksperymentow, 10);
return 0;
}
Hej, jest jakaś biblioteka w c++ w której będzie dużo gotowych obiektów geometrycznych i funkcje do operacji na nich?
Generalnie mam funkcje do wyświetlania odcinka łączącego punkty a(x,y) i b(x2,y2) a także do rysowania łuku łączącego dwa punkty a(x,y) i b (x2,y2) i mam też środek okręgu na którym ten łuk się znajduje. Dodatkowo mam też owale które są opisane przez szerokość i wysokość i również współrzędne środka.
I teraz muszę wykonać obrót tego wszystkiego względem jakiegoś dowolnego punktu, więc żeby obrócić np owalny kształt to muszę z niego zrobić dwa kształty typu arc i dopiero je obracać, na dokładkę dochodzi to że aby wyświetlać łuki to miara kąta jest podawana w radianach a obrót mam w stopniach. Mógł bym ręcznie to implementować wszystko ale zastanawia mnie czy jest do tego jakaś fajna biblioteka która posiada te wszystkie funkcje?
Witam, piszę strukturę drzewiastą , drzewo AVL, czy mógłby ktoś mnie wspomóc, bo już rzygam tym kodem. Podczas szukania miejsca dla nowego elementu(jak w drzewie BST) wrzucam na stos kolejne węzły(aż do węzła rodzica dla nowego węzła), rotacja przyjmuje argumenty: root, dziadek węzła, rodzic węzła, węzeł, balance to współczynnik wyważenia drzewa.
Problem polega na tym, że nawet dla 2 węzłów balance roota osiąga wartość 0 (jak ma lewego potomka), dla prawego działa.
Dla więcej elementów w ogóle z dupy balance, ale to kwestia zapewne argumentów rotacji.
Tutaj kod:
Cytuj:
jeśli chcesz otrzymać pomoc to
a) sformatuj ładnie kod
b) wrzuc go na pastebin.com albo cos podobnego
c) napisz z czym masz problem ????
Cześć mam takie pytanie,
mam stronę, na której mam kilkadziesiąt inputów i chce je jakoś jakoś zapisać, żeby po ponownym włączeniu dane w tych inputach były takie same jak zostały wpisane np. kilka godzin wcześniej. Odpada php z mysql. Coś tam widziałem że w pythonie też to można zrobić , ale wydaje mi się że to też odpada. HTML5 ma niby opcje zapisywanie plików w sesji/local i pewnie da się to zrobić. Ale może jest jakieś inne łatwiejsze rozwiązanie?
Zapisz to sobie do cookies.
https://github.com/js-cookie/js-cookie
Przed zapisem przygotowujesz sobie tablice:
Foreach oczywiscie wyglada troche inaczej, ale taki schematKod:var data = {};
foreach (inputs as input) {
data[input.name] = input.value;
}
Cookies.set('data',data);
var data = Cookies.get('data');
Javascript nie ma foreach
masz for in (ktory nie gwarantuje kolejnosci)
w Es5 jest forEach ale on ma funkcyjny syntax
var devs = ["Haan", "Rollo", "Kusterek"];
devs .forEach(function(entry) {
console.log(entry);
});
albo jedziesz zwyklym forem
Wydaje mi się, że zrobie to na html5 na localstorage.
Coś podobnego do tego, tylko nie na zasadzie żadnych przycisków.
Kod:
$('#save').on('click', function(){
$('input[type="number"]').each(function(){
var id = $(this).attr('id');
var value = $(this).val();
localStorage.setItem(id, value);
});
});
$('#load').on('click', function(){
$('input[type="number"]').each(function(){
var id = $(this).attr('id');
var value = localStorage.getItem(id);
$(this).val(value);
});
});
Na rozmowie kwalifikacyjnej macie do napisania sapera. Macie na to godzinę. Od czego zaczynacie?
kartka + długopis, lista funkcjonalności, prosty uml, szkic wszystkich okienek, kodzenie.
Definiuje domenę - tutaj mamy do czynienia z polem gry, które najprościej byłoby stworzyć przez stworzenie obiektów ,,Map" ( mapa, nie miałem pomysłu jak to nazwać xD ) i ,,Field" ( pole na mapce ). Teraz morfologia obiektów - ja bym zaproponował by Mapa miała wskaźnik do każdego Field w postaci jakiejś tabeli dwuwymiarowej, a Field miało wskaźniki na pola sąsiadujące. Potem implementacja behavioru - obsługa sygnału "discover(X,Y)" przez obiekt ,,Map", który deleguje call ( discover() ) do obiektu ,,Field" na polu X,Y ( w sensie lokalizuje pole w tablicy i wysyła do niego call ->discover() ). Ta metoda "discover()" zwróciłaby listę zdarzeń ( jakieś FieldEvent czy coś takiego ). Zdarzenia:
* SteppedOnBomb ( jeśli to pole to bomba )
* DiscoveredField(X,Y,<liczbasąsiadującychbomb>) - jeśli to zwykłe pole
A jeśli puste pole, to rekursywny skan po polach, każdy taki skan zwraca DiscoveredField(X,Y,0) i sprawdza pola obok. Algorytm przeszukiwania do wyboru.
I w sumie tyle. :)
stosowac klamry jezeli w forze/ifie/whileu posiadam tylko jedna linijke kodu?
for()
{
//jedna linijka
}
czy
for() jedna linijka
?
co jest bardziej powszechne/jest przyjete jako standard? czy moze kwestia preferencji?
Myślałem że to mój koniec przygód z ASM na uczelni w tym semestrze, ale niestety wykladowca wystrzelił sobie z kolokwium w terminie dzień przed egzaminami. Stąd mam pytanie. Na kolokwium ma być 'łączenie' ASM ze wstawkami C/C++ i na odwrót. Ma ktoś może jakieś dobre materiały do nauki tego? Albo sami jakieś porady jak sie za to zabrać? Zajęcia gdzie gość to tłumaczyl (1h wiec tez pewnie duzo wyjasnione :x) opuścilem, bo myslalem że to już ostatnie xd. Wiem że w mejkfajlu i ogolnie, linkuje się za pomocą g++ a nie ld, ale no.
Target to 13+/40 pkt wiec nie jakaś masakryczna ilość
@Rollercoster ;
Czasem tak, czasem nie ;) Ostatnio chyba co raz więcej tak, bo w legacy projekcie staram się wprowadzić testy i CC na jakimś sensownym poziomie, ale nie uważam, żeby zawsze za każdym razem trzeba było podążać za 'red, green, refactor'. Jak wygodnie ;)
dlaczego do programowania mikrokontrolerów i systemów wbudowanych używa się głównie języka C?
Miałem na myśli możliwość wykonywania niskopoziomowych operacji.
Ja sie nie zgadzam, ze C jest językiem wysokiego poziomu
skoro zawiera możliwości języków wysokiego poziomu i tylko część możliwości języków niskopoziomowych to chyba jest językiem średniego poziomu xD
dla kogos kto siedzi w javie owszem C moze byc jezykiem niskiego poziomu ale obiektywnie patrzac C jest jezykiem wysokiego poziomu a jezykiem niskiego jest np assembler ktory bezposrednio dziala na rejestrach. A do mikroprocesorow uzywany jest dlatego bo jest strukturalny i dziala za pomoca instrukcji ktore moga byc latwiej konwertowane na stany napieciowe niz np obiekty.
to co, według was jedynym jezykiem niskiego poziomu jest assembly? skoro C to już wysokopoziomowy xD
@up
Za wikipedią
Więc tak, C to jest język wysokiego poziomu :pKod:Język wysokiego poziomu (autokod) – typ języka programowania, którego składnia i słowa kluczowe mają maksymalnie ułatwić rozumienie kodu programu dla człowieka, tym samym zwiększając poziom abstrakcji i dystansując się od sprzętowych niuansów. Kod napisany w języku wysokiego poziomu nie jest bezpośrednio „zrozumiały” dla komputera – większość kodu stanowią tak naprawdę normalne słowa, np. w języku angielskim. Aby umożliwić wykonanie programu napisanego w tym języku należy dokonać procesu kompilacji.
Pytanie mam.
Czy powoływanie się, podczas dyskusji o wynagrodzeniu, o wykresy płac typu tych np. na zarobki.pracuj.pl jest ok? Czy to są jakieś sfałszowane dane, na które nie powinno się powoływac?
@up
Ja bym się nie powoływał, to trochę tak jak 'a kolega X to zarabia Y'. Może jest lepszy, może się lepiej wytargował, nie wiem, ale nie mówiłbym w ten sposób ;p
@up
No to oczywiste ze tak trzeba gadac :p
@top
Nie zamierzam mówić ze koleś X ma więcej a robi mniej. Tylko czy jak mediana wynosi np 8k a dawać będą 6k to wtedy wspomnieć o danych statystycznych rynku pracy, w ktorym na tym stanowisku i podobnym doświadczeniu przecietna pensja wynosi 8k.
Nie mówi sie tak?
Jak dla mnie propozycja ze strony pracodawcy podlega zawsze negocjacji. No chyba że się zgodził na stawkę zaproponowaną przez kandydata.
@Kusterek ;
A jak nie dadzą ci tyle ile chcesz to może zmień firmę? Generalnie te statystyki dla ciebie powinny być zaniżone, bo mieszkasz w hehe wawie, no i ogółem mało rzeczy pewnie uwzględniają, już bym wolał pójść po całości i powiedzieć, że w firmie Z dali mi X, ale że tak lubie naszą firmę to bym po prostu chciał tyle samo lub troche mniej i tu zostać xD
Te statytyki na zarobki.pracuj.pl są brane na podstawie profilu pracowników. Uzupelniasz sobie co robisz, gdzie i ile masz i wpasowuje Cie do grupy ludzi i tym samym profilu
Mam zamiar napisać patchera dla mojej aplikacji. Prosty, ściagający nowego dlla gdy zajdzie taka potrzeba.
Planowałem przez FTP.
I teraz pytanie.. W jaki sposób ukryć hasło do FTP w programie? Czysto w kodzie - da się wyciągnać.. Hashując to, musiałbym mieć funkcje odhashującą.. Jest to jakiś sposób o ile sam ją napiszę.. A może robi się to w jakiś inny znany sposób?
Musisz mieć FTP? Nie możesz ściągnąć tego getem HTTP?
Ja wystawiam zwykły link do kolejnych wersji/patchy i jest gites.
@Ewande
Chociażby najprostszy szyfr cezara, zmodyfikowany na autorski sposób pozwoli utrzymać ciąg znaków do odczytania tylko dla osoby która posiada klucz do tego.
@szulak
Userzy mieliby ściągać nowszą wersje exe, która w sobie ma jakieś własne dlle. To, że znajdzie się u nich exe, nie oznacza, że muszą znać hasło do ftp'a skąd pobierana jest nowsza wersja.
Po protu nie za bardzo potrafię wymyśleć jak to powinno działać, stąd obrałem ftp oraz chociażby sprawdzanie wersji poprzez plik txt, który również będzie zawierał wersję programu.