Skrócona wersja $x = $x +1;
Można też $x += 1;
albo: $x *= 5 ;
$x++ to tzw. inkrementacja.
$x-- to jest dekrementacja.
Wersja do druku
Skrócona wersja $x = $x +1;
Można też $x += 1;
albo: $x *= 5 ;
$x++ to tzw. inkrementacja.
$x-- to jest dekrementacja.
Mam takie pytanko. Jeśli chodzi o składnie Switch to za jej pomocą zostaje spełniony tylko jeden warunek?
w c++ (nie wiem jak w innych językach) możesz napisać:
co jest równoznaczne zKod:switch(a)
{
case 1:
case 2:
printf("a = 1 lub a = 2");
break;
}
Kod:if(a == 1 || a == 2) printf("a = 1 lub a = 2");
Czyli jak wejdzie do jednego case to robi wszystko co jest poniżej.
Gdy x == 1 to zrobi foo() a później bar().Kod:switch(x)
{
case 1:
foo();
case 2:
bar();
}
Dlatego często stosuje się break:
Jak x == 1 to zrobi foo(), później napotka break i wyjdzie całkiem ze switcha.Kod:switch(x)
{
case 1:
foo();
break;
case 2:
bar();
break;
}
To jeszcze Was pozłoszczę i zapytam się dokładnie o co chodzi w Case. W WOLNYM znaczeniu Warunek/Przypadek. Jeśłi jednak mamy coś takiego:
<?php
$i = 3;
switch($i){
case 0:
case 1:
case 2:
case 3:
echo "Zmienna $i jest mniejsza bądź równa od trzech\n";
break;
case 4:
echo "Zmienna $i jest równa cztery\n";
break;
default:
echo "Zmienna $i jest większa od czterech\n";
}
?>
Może ktos mi wyjasnic po kolei co oznacza każdy wiersz?
http://bit.ly/10vt7jx
Pozatym: jak sobie nie potrafisz poradzic z tak prostymi rzeczami, odpusc sobie programowanie - i tu nie chodzi o techniczny punkt widzenia - w googlach jest tego w chuj, na tony, i jeszcze wiecej. w-y-s-t-a-r-c-z-y - c-h-c-i-e-c.
To może ty nam napisz jak ty myślisz, a my ci powiemy czy dobrze :D
Hmm, jak masz może tyle pytań, to załóż dla siebie osobny topic. Nikt oczywiscie nie ma nic przeciwko tego ze masz duzo pytan, bo to dobrze. Tylko ze moze umknac jakas ciekawa kwestia miedzy postami :)
Mi się wydaje że chodzi tutaj głównie o to że Case oznacza w czystym znaczeniu "Przypadek". Tutaj mamy 4 przypadki oraz przypisane do nich funkcje. Prawidłowy przypadek zostaje wyświetlony na ekranie. Tj jeśli case 3 jest równe 3 to wtedy taki przypadek jest prawidlowy i zostanie wyswietlony. Natomiast jesli w Case 2 3 jest mniejsze od 3 to wtedy taki przypadek jest fałszywy i nie zostanie wyświetlony na ekranie.
@Szulak
Programuje bo musze. U nas aby zdać semestr musimy potrafic programować w PHP. Ja nie chce programować, ale chce zająć się tworzeniem grafiki. W google nie mogę znaleźć ogólnej odpowiedzi co do poniektórych funkcji. Zazwyczaj komentują je osoby które nie wytłumaczą tylko odpowiadają "Przecież to proste". i Tyle. :P
W tym konkretnym przypadku, jesli $i jest rowne 0 albo 1 albo 2 albo 3, to efekt bedzie ten sam w kazdym z tych przypadkow. Jesli $i jest rowne 4, to wyswietli wszystko pomiedzy case 4: a break; - czyli tutaj konkretnie jeden komunikat.
Jesli $i ma wartosc dla ktorej nie ma zadnego case. Wtedy wyswietli sie to co jest od default: do break;
Nie ma tutaj wartosci posrednich jak 2,5.
case 0:
case 1:
case 2:
To jest to samo co:
if ($i == 0 || $i == 1 || $i==2) {
}
i nie jest to to samo co:
if ($i >= 0 && $i <= 2) {
}
legenda: || - lub, && - oraz
Są to kompletnie rozne sprawdzenia.
@edit
Najlepiej to sprawdzisz po prostu bawiąc się tym switchem i sprawdz kazda mozliwosc.
Zamiast $i = 3;
Wpisz $i = $_GET['i'];
Wtedy mozesz otworzyc stone: mojastrona.pl/?i=3
i jak zmienisz w linku i=3 na i=5, to wyswietla sie inne tresci w zaleznosci tego co masz w switchu :)
Więcej na temat $_GET znajdziesz w necie.
Na przyszlosc,
kod php wstaw w tagi [.php] lub [.code]
@edit2
Stwórz dla siebie ten nowy topic :)
@Rym ;
nie mam ;(
@Bazan ;
masz ta druga czesc kursu symfony?
Czy w winAPI jest mozliwe załadowanie bitmapy na BUTTON bardziej chodzi mi po wcisinięciu zostaje załadowana bitmapa
Prawdopodobnie tak.
Próbowałeś już jakiś pomysłów ze stackoverflow/googla?
@szulak ;
Chodzi (prawdopodobnie) o to, że jest button, zwykły szary, nijaki. Klikamy go i pojawia się na nim obrazek. Później obrazek znika. Do gry w memo.
Masz przycisk szary zwykły bez tekstu wciskasz go pojawia się na nim obrazek
EDIT:
W WM_NOTIFY mozesz manipulowac rysowaniem kontrolek. More info:
http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/ee503743.aspx
http://stackoverflow.com/questions/1...utton-winapi-c
Nic tam nie jest wyjasnione WM_NOTIFY nie jest od tego chodzi mi w tym momencie już o to żeby po kliknięciu w przycisk on sie zmieniał lub zostawało na nim wyświetlane cokolwiek.
Najlepiej w sposób zrozumiały dla mnie ktoś by mogl to wytlumaczyć a nie rzucic linkiem z 100 linijek kodu żeby stworzyc jakiś kolorowy przycisk
W czym najlepiej napisać witrynę która byłaby strukturą i zarządzaniem bazą danych bliźniacza z blablacar (nie nie chodzi mi o klon, o koncepcje stworzenai tego + zmiana treSCi)
Jeżeli nie umiesz programować i chcesz się nauczyć i napisać to możliwie szybko albo nająć łebków z gimnazjum do pisania to pewnie php.
chce się nauczyć, kwestia ze moge to pisać i rok, w tym nei ma problemu.
Kwestia jest tego typu, żeby potem całą baze danych mozna było podpiąć pod aplikacje mobilną.
Html5 nie byłby bardziej przyszłościowy?
Chciałbym aby wypowiedział się ktoś w miarę wyczerpująco, kto miał już doczynienia z większymi projektami webowymi.
z góry dziękuję
co robie nie tak? Zaczynam się uczyć biblioteki graficznej SFML 2.3
mam czarne okno, do tego wyświetlam żółty prostokącik na górze po lewej. Chciałem zrobić klasę kulka która dziedziczy po klasie sf::Sprite. Oprócz pól i metod tej funkcji posiadała by również zmienne na rozmiar oraz kolor kulki. Dodatkowo każdy nowy obiekt tej klasy (kulkę) mógł bym tworzyć za pomocą konstruktora. Jednak dzieje się coś dziwnego. Niby obiekt się tworzy a do tego przemieszcza się za myszką tak jak powinien. Jednak problem w jego teksturze. Mam oddzielne plik od tekstury kulek (red.png) i oddzielny do żółtego prostokątu. Jednak obiekt klasy kulka nie wczytuje grafiki red.png tylko brick.png czyli właśnie teksturę żółtego prostokąta. Co robie źle?
Kod:#include <SFML/Graphics.hpp>
class kulka :public sf::Sprite
{
public:
int rozmiar;
char kolor;
kulka(int r, char k, int x, int y,sf::Texture tek);
~kulka();
};
kulka::~kulka()
{
}
kulka::kulka(int r, char k, int x, int y,sf::Texture tek)//definicja konstruktora
{
setOrigin( 50, 50 );
setTexture(tek);
setPosition(x,y);
rozmiar = r;
kolor = k;
}
int main()
{
sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" );
sf::Texture tekstura;
tekstura.loadFromFile( "red.png" );
kulka jeden(100,'r',20,20,tekstura);
sf::Texture tekstura2;
tekstura2.loadFromFile( "brick.png" );
sf::Sprite brick;
brick.setTexture( tekstura2 );
while( oknoAplikacji.isOpen() )
{
sf::Event zdarzenie;
while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
{
if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
oknoAplikacji.close();
if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
oknoAplikacji.close();
if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
oknoAplikacji.close();
}
oknoAplikacji.clear( sf::Color::Black );
jeden.setPosition( sf::Mouse::getPosition( oknoAplikacji ).x, sf::Mouse::getPosition( oknoAplikacji ).y ); //INFO: dopisane w tym rozdziale
brick.setPosition(0, 0);
brick.setScale(0.5,0.5);
oknoAplikacji.draw( brick );
oknoAplikacji.draw( jeden );
oknoAplikacji.display();
}
return 0;}
@zakius ;
A co za roznica. I tak ostatecznie jest:
Moj algorytm nie dziala - nie wiem czemu,
Moj algorytm dziala - nie wiem czemu :D
trochę tak :D
w każdym razie, każdy powinien ogarnąć takie rzeczy jak odwracanie tablicy
albo zapisać jakiekolwiek zadanie w syntetycznym języku
coś takiego chyba? mogą być jakieś głupoty albo brak enda czy co, nie odpalałem nawet nppKod:program jajecznica;
const ileJajek := 3;
var
dodalemJajek: Integer;
begin
dodalemJajek := 0;
while dodalemJajek <= ileJajek do
begin
rozbijJajko;
wlejNaSpodek;
if jajkoDobre then
begin
wlejDoMiski;
dodalemJajek := dodalemJajek + 1;
end;
end;
rozmieszajJajka;
rozgrzejPatelnie;
przelejZMiskiNaPatelnię;
end;
end.
refresh, jeśli się wam nie chce czytać kodu to zapytam inaczej. Jak pracuje z biblioteką sfml to generalnie wszystkie okienka i rzeczy które widać na ekranie to są oibiekty klasy Sprite którym się ustawia odpowiednie parametry.
Wiec jeśli chce wyświetlić jakieś 5 kulek na ekranie i potem coś z nimi robić to jakie powinno być moje podejście? Zrobić nową klasę np o nazwie kulka i żeby dziedziczyła ona pola i metody z funkcji Sprite?
Czy może utworzyć kontener (vector) klasy Sprite i tworzyć obiekty dodając je do kontenera a potem dostawać się do pól i metod poszczególnych obiektów za pomocą iteratorów?
Czy może jeszcze jakoś inaczej?
Może być ciężko z pomocą, bo a) być może nikt tutaj nie pisał w tej bibliotece, b) to wygląda na jakiś myk w bibliotece.
Próbowałeś inny przykład z na przykład jakiegoś innego tutoriala?
Sam w sumie jestem ciekawy dlaczego tak jest ;d
Bo nie dostajesz żadnych błędów ani warningów przy ładowania tekstur?
nie dostaje komunikatów, wszystko się normalnie kompiluje i uruchamia
a czy na pewno dobrze mam zrobioną klasę kulka? Skoro ona dziedziczy po klasie Sprite to może trzeba jakoś w konstruktorze klasy kulka trzeba wywołać jakoś konstruktor klasy Sprite? Tylko nie wiem jak to zrobić a do tego nie wiem jak wygląda klasa sprite bo jest ona wbudowana w bibliotece a chyba idea tej biblioteki jest taka aby korzystać z jej funkcji bez zagłębiania się jak jest zbudowana?
Pany, mam do oddania kod na 100$ na digitalocean (ten od githuba) za 5$ na paypal. Jest ktoś chętny? #cebula
Cześć.
Mam napisać taki program ale kompletnie nie rozumiem jak ona ma działać. Czy jest ktoś w stanie napisać mi coś w stylu algorytmu dla takiego programu z uzyciem funkcji (for, while, do-while)? a ja już sobie to zakoduje.
Cytuj:
1. Napisz program obliczający kwadraty i sześciany dowolnej ilości liczb. Program ma kończyć działanie po podaniu z klawiatury liczby 0 nie realizując dla niej obliczeń.
Potrzebuje fajnych materiałów do nauki algorytmów. Coś oprócz cormena?
while true do
begin
wczytaj liczbe
jesli liczba = 0 break
oblicz kwadrat metoda jaka chcesz
oblicz szescian metoda jaka chcesz
end
index.php, functions.php
I tak napisalem wlasnego plugina zeby to co musze wykonac jakos sie kupy trzymalo, funkcji tych co sa tutaj nawet nie uzywam (i nigdzie nie widzialem ich uzytych w szablonie).
@
Zapomnialem zrobic zrzutu plikow :/
@down
Ja tego juz poprawiac nie bede (raczej), sa teraz wazniejsze rzeczy. Co fakt to fakt - w WP jestem pierwszy raz i moze przez to ze dostalem taki a nie inny styl jako baze to mi sie nie podoba.
Szablon custom na zamowienie.
@Malpa of Hell ;
Zamiast w index.php sprawdzac czy is_front_page();
Caly ten kod dla front_page powinien byc w customowym szablonie np. homepage.php i dla strony głównej ktora ma go uzyc w panelu ustawia sie uzyj szablonu homepage.php (a dokladnie to plik homepage.php musi zawierac komentarz: /* Template name: Strona główna */ ). A zeby strona glowna wyswietlala strone statyczna a nie liste wpisow, to zmienaisz to w ustawienia->czytanie
Wtedy w index.php trzymasz bloga, a w homepage.php tresc strony glownej, i nie masz ifow.
Nie mowiac o tym ze hardcodowanie tresci to zbrodnia. Po to jest wordpress zeby ta tresc byla edytowalna.
I tak samo, zamiast tyle pisac ifow w zaleznosci od strony, to juz powinienes zrobic osobna funkcje ktora je wczytuje, a w samym index.php robisz print_page_top(); // czy tam jak sobie ta funkcje nazwiesz. Funkcje wpisujesz w functions.php i są one dostepne globalnie dostepne w szablonie i wtyczkach. Mozesz oczywiscie stworzyc osobne pliki, i zaincludowac je w functions.php - to jest plik ktory jest wczytywany podczas generowania strony.
Do wczytywania czesci strony jest funkcja get_template_part('nazwa','opcjonalnie');
która doklei do szablonu plik nazwa-opcjonalnie.php - lub jesli nazwa-opcjonalnie.php nie istnieje, wtedy wczyta nazwa.php (drugi parametr jest opcjonalny)
Sposob rejestracji widgetow (a w sumie to sposob ostylowania ich w css, ze potrzebuja tylu smieciowych divow) to tez niezbyt zgrabne.
Widac u ciebie po prostu brak podstaw w standardach WP, dlatego wydaje ci sie to wszystko takie z dupy. Nie wiem co wczytują twoje pliki stoly.php itp, ale tez daloby sie to zrobic w sposob edytowalny dla kazdej strony z osobna, i nie trzeba pisac sryliarda ifow, a proste pole dodatkowe w edycji strony.
Sam index.php wczesniej wygladal tak jak powinien :P Jak sie nazywa ten szablon? Jakis platny, darmowy, czy customowy na zamowienie?
Dzięki chłopaki za pomoc ale mam znowu problem.
Rozkmniam jak napisac taki program:
No i wszystko byłoby fajnie tylko, że brakuje mi funkcji sumowania, tzn. nie byla ona wprowadzana na wykladach ani cwiczeniach. Czy jest sposob zeby to policzyc? Jest to zadanie z tematu petli while, do-while, for. Nie jest to ciag arytmetyczny ani geometryczny wiec nie wiem jak obliczyc sume :|Cytuj:
3. Napisz program obliczający sumę n pierwszych wyrazów ciągu harmonicznego: 1+1/2+1/3...+1/n
A dlaczego suma jest definiowana jako double a nie float? Czy chodzi tylko o wynik (jego dokladnosc?)?
Polecacie jakieś strony z ciekawymi przykładowymi programami w C? Tak, żeby było z czego się uczyć i co pisać.
http://www.xoft.pl/2008/12/23/depede...tro-baddesing/
Polecam - świetnie wytłumaczone jest tutaj Dependency Injection. Co, dlaczego, jak. Razem z przykładem błędnego zastosowania. Powoli zaczynam się wdrażać we wzorce projektowe ^^ Szkoda, że im więcej czytam, tym więcej wiem że za mało wiem xD
@Alex Fortune ; @szulak ;
Dlaczego używa się kontenery DI, zamiast wzorca factory? Jakiś jest główny cel / znacząca różnica? Czy chodzi po prostu o zebranie konfiguracji w grupowy plik? W sumie jeśli dobrze rozumiem factory, to jest to samo :P factory.getConfig('nazwa'); albo container.getConfig('nazwa'); :P
@Bazan ;
Factory, jak sama nazwa wskazuje ma tworzyc elementy, a nie byc jakims 'providerem' :) DI uzywasz zeby nie miec zalenosci (couplingu) klas.