i objective C/Swift jesli na sprzęt apple
Wersja do druku
i objective C/Swift jesli na sprzęt apple
wedlug mnie ksiazki sa chujowe
to tak jakbys czytał 'jak jezdzic na rowerze'
(chyba że ktos juz umie jezdzic na góralu i bmxie to owszem, jest sens poczytac o różnicach bmx vs szosówka xD)
to moje zdanie i zawsze bede odradzal poczatkujacym czytanie ksiazek, sam nauczyłem sie podstaw z praktyki(ewentualnie jakis tutoriali/czytania kodu innych), bo miliony informacji na raz o tym czym jest klasa obiekt interfejs const wskaznik referencja cośtam jakoś zbyt wiele mi nie dawało.
(co innego literatura 'ogolnoprogramistyczna' w stylu pragmatycznego programisty, czystego kodu itd. - to są sztosy ale raczej nie o to chodzi koledze)
Programować nie nauczysz się z książek, tylko musisz pisać kod, wtedy najszybciej sie uczysz (zamieniasz zmienne, dodajesz, testujesz dla różnych parametrów). Ale z drugiej strony książki, jesli sa tylko dobrze napisane (materiały z asemblera x86 to po 30 stronie jebłem) są świetnym wspomagaczem.
Dla każdego początkującego-średniego polecam Wprowadzenie do Algorytmów, autorstwa Cormena. Ponad 1k stron algorytmów w pseudokodzie.
Nazwa stanowiska: młodszy programista
Nie wiem co zazwyczaj rozumie się przez "podstawową znajomość programowania obiektowego"? Jak wiem co to konstruktor, klasa, metoda to posiadam podstawową znajomość? Czy raczej rozumie się przez to, że ma się obcykane pisanie różnych programów w praktyce? Jestem na 1 roku informatyki i myślę czy nie wysłać CV. Co myślicie? Warto wysłać czy tylko się zbłaźnię?Cytuj:
Poszukujemy osoby z podstawową znajomością programowania obiektowego, która przy wsparciu doświadczonego zespołu, będzie aktywnie uczestniczyła w realizacji projektów.
wysyłaj, nawet jak się zbłaźnisz to zobaczysz jak wygląda rozmowa, wyciągniesz wnioski i następna pójdzie ci lepiej
a podstawowa znajomosc to raczej wiedza 'po co to jest i dlaczego' + rzeczy w stylu dziedziczenie, po co są interfejsy/klasy abstrakcyjne, czym jest polimorfizm
Przeczytaj o podstawowych wzorcach projektowych, zrozumiesz wtedy podstawy sensu OOP. Jak to zrozumiesz, to mozesz aplikowac. W najgorszym wypadku powiedza ci czego ci jeszcze brakuje i sprobuj ponownie jak to ogarniesz. Jest deficyt na prawde, my w firmie szukalismy kogokolwiek kto w ogole chce cos robic, i nikt sie nie odezwal przez 3 miesiace. A jak juz sie jeden zglosil, to nagle sie 5 znalazlo :D
Ale jakby ktokolwiek przyszedl te 3 miesiace temu, to mialby wtedy pewna robote :D
Ja uważam, że jak nie czujesz sie pewnie ze swoimi umiejętnościami to nie warto wysyłać CV tak wcześnie.
Może Ci nie wyjść rozmowa i będziesz się stresował za rok startować do tej samej firmy.
Wątpię, żeby to miało jakieś znaczenie dla osoby prowadzącej rozmowę ale babki z HR mogą sporządzać listę ludzi, których już rekrutowały i ponownie tej osoby nie zaproszą na rozmowę.
Takie pytanie mam, dlaczego ten program pokazuje mi najwiekszy argument jako 0, kiedy wpisuje liczby ujemne np. wpisuje -2 -3 -4 on pokazuje ze najwieksza jest 0?
Kod:#include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
/*Napisac funkcje wyznaczajaca maksymalna wartosc sposród trzech liczb a, b i c podanych
jako argumenty. Napisac program główny ilustrujacy uzycie tej funkcji.*/
int a,b,c,m,l;
int main()
{
m=a;
cout << "Podaj liczby a b c: " << endl;
cin>>a>>b>>c;
if(b>m) m=b;
if(c>m) m=c;
cout<<"Najwieksza liczba: "<<m<<endl;
/*l=a;
if(b<l) b=l;
if(c<l) c=l;
cout<<"Najmniejsza liczba: "<<l;
*/
return 0;
}
Za m wstawiasz a, które jest niezainicjowane, a potem to porównujesz w ifie?
zmienne niezainicjowane przyjmuja wartosc 0. w twoim przypadku wystarczy przypisanie m=a, umiescic za cin>>a>>b>>c.