Listingi ze springowymi adnotacjami + DDD samo w sobie + sobótka
jaram się
Wersja do druku
+1 za literaturę. Absolutny kanon jeśli chodzi o DDD.
Kolejny +1 za info o ogólnopojętej filozofii wytwarzania oprogramowania - ubiquitous language i jego odzwierciedlenie w kodzie naprawdę robią robotę, gdy domena robi się naprawdę trudna.
@Killavus ; o jaką grę Ci chodzi? Ja nie piszę gry atm ;) ale dałem taki przykład, bo można łatwo wymodelować domenę dla takich gier jak np, nie wiem, warcaby, kółko i krzyżyk :D w paczce beberlei/LiteCQRS na packagist jest bardzo fajna implementacja DDD + CQRS właśnie dla TicTacToe w exampleach, polecam.
Generalnie pozostaje mi tylko upvotnąć to co napisał kolega Killavus.
W PHP ogólnie jest mała garstka ludzi, którzy w ogóle przejmują się tym, że architektura i metodologia tworzenia aplikacji istnieje (pomijając tą, którą ewentualnie narzuca im framework)... zawodowo wywodzę się z PHP i nie chciałbym już tam nigdy wracać :).
Polecam eksperyment z CQRS i Event Sourcing jako 'nośnik' DDD - niesamowicie zmienia myślenie o pisaniu softu. Bardzo mocne dragi ;). Tutaj przyjacielem w zgłębieniu tematu może się okazać Greg Young i Udi Dahan (prowadzą mega dobre blogi oscylujące wokół tej tematyki).
Pozdrawiam
Killavus
Hm, ale wtedy nie będę za bardzo wiedział jak się po niej poruszać, bo służy w moim przypadku do przechowywania info o obrazie, który sobie przerabiam. W zwykłej dwuwymiarówce to mam podwójne for zagnieżdżone jedno w drugim dla każdego wymiaru jeden for. No nic, pomyślę po świętach, dzięki za odpowiedź.
Od biedy możesz:
malloc oprócz czystej pamięci alokuje kilka bajtów przed samą tablicą - gdzie jest m.in. rozmiar. Stąd też możesz spokojnie zrobić:Kod:int *picture = (int*) malloc(resX * resY * 3 * sizeof(int));
na takim wskaźniku. A przynajmniej na pewno byłem w stanie tak kiedyś robić w C99.Kod:picture[x][y][1]
Pozdrawiam
Killavus
Kurde, bzdurę powiedziałem, przepraszam Cię bardzo :(. Nie wiem co tutaj ogarnąłem. Wiem, że coś takiego jest możliwe - zawsze możesz się odwoływać za pomocą (branie tab[i][j] tab[w][y]) *(tab + i * w + j) - podstawowa matma, a załatwia sprawę :).
Tutaj chłopaki sporo wiedzą:
http://stackoverflow.com/questions/9...al-arrays-in-c
Pozdrawiam
Killavus
O, ślicznie dziękuję za link. Jest tam bardzo fajny sposób z tempem, który myślę, że może zadziałać. Za pomoc też dziękuję ;)
@edit
W sumie jak masz czas to jeszcze bym Cię wykorzystał. Na wykładzie mój facet od programowania wymyślił coś takiego i jak dla mnie nie ma to większego sensu, bo albo jest niezgodność typów, a jak zmienię typ na int **piksele to znowu odwołanie piksele[i][j] nie działa.
Załącznik 325883
Killavus widzę z retirementa wróciłeś.
Pozwól, że przywitam się słowami, "Yaboomaster to pi*da masońska". Używałem zdaje się twoich toolsów do otsów dawno, dawno temu.
btw, panowie jest jakiś patent aby nadpisać wartość na stosie w jakiś mało inwazyjny sposób?
@EDIT
To akurat tyci problemCytuj:
i jak dla mnie nie ma to większego sensu, bo albo jest niezgodność typów, a jak zmienię typ na int **piksele to znowu odwołanie piksele[i][j] nie działa.
@Yaboomaster ;
Norbert, wyzywajo Cie xD
A o co poszło? ;]
@LordCompi ; którą konkretniej? MOV DWORD PTR DS:[ESP],int32 nie może być? :D