tibia77 napisał
Nie uważam, żeby była dysproporcja. Tzn. spodziewamy się, że magów będzie mniej, bo po prostu knightem/palkiem gra się łatwiej, ale nie nazwałbym tego dysproporcją.
Trzeba patrzeć w dłuższej perspektywie. Palek, owszem, ma łatwo na początku, ale zaczyna z boltami i na boltach kończy. Tak samo knight jest ograniczony przez skilla, hity mu nie rosną wraz z levelem. Mag ma najtrudniej na początku, ale z czasem to on najwięcej zyskuje. Zauważ, że na innych serwerach, przez to że maga jest zbyt łatwo wyexpić i ten balans jest zachwiany, trzeba wprowadzać poprawki jak nerf UE itp. U nas UE będzie oryginalne.
Po drugie, ta wielka trudność w grze magiem też jest nieco przesadzona. Można nim grać w miarę efektywnie, wystarczy pokombinować. Stanie 8 godzin i robienie runek, żeby potem je wystrzelać, to najgłupsze, co można robić (chyba że ktoś po prostu jest w tym czasie zajęty na kompie, albo nic więcej mu się nie chce, to wiadomo).
Nie będziemy tu teraz pisać poradnika, bo nie o to chodzi, ale ludzie za bardzo utożsamiają maga z waleniem gfb wiadomo gdzie, stąd automatycznie pojawiają się pytania "skąd wezmę na to runy". Nie będziemy zmieniać charakteru gry magiem, bo to ludzie sami muszą się przestawić z powrotem.
Poza tym, im mniej ludzi będzie ogarniało, tym większy respekt będzie miał wysoki mag. Taki mały przesiew.
A co do runek na rynku, to wg mnie będą normalnie sprzedawane, zwłaszcza na początku, gdzie każdy będzie potrzebował kasy. A nawet gdyby kiedyś ich brakowało, to możesz zrobić na manasach, boostując sobie przy tym mlvl i sprzedając z niewielką stratą (niektóre runy wychodzą niewiele drożej, niż ceny w sklepach, które cipsoft dał).