PORADNIK dla Sorcerer'a. cz.2
Hełm: http://img235.imageshack.us/img235/9435/48rz2.gif
Leather Helmet---> Brass Helmet---> Legion Helmet---> Soldier Helmet --->Dark Helmet---> Crown Helmet. Crown Helmet ma dobra obronę i jest bardzo lekki, dlatego będzie najlepszym rozwiązaniem dla Sorcerer'a.
Tarcza:http://img291.imageshack.us/img291/6771/74we8.gif
Wooden Shield---> Studded Shield---> Copper Shield---> Dwarven Shield ---> Beholder Shield---> Guardian Shield---> Dragon Shield---> Crown Shield --->Medusa Shield--->Vampire Shield---> Demon Shield. Co prawda można już zaprzestać w kupowaniu tarcz nawet na dragon shield, ale podaje tu przykłady wyczerpujące. ^^
Broń:
Jeśli chodzi o [COLOR=RED]broń[COLOR/] to patrz, ostatni rozdział.
Rada: Pamietaj, ze Sorcerer ma bardzo mało capacity. Dlatego powinien mieć lekki equipment. Nie sugeruj się tym, ze cos jest ladniejsze, bierz to, co dla maga najlepsze…
11. Abrakadabra czyli krótko o czarach
W tym rozdziale opiszę wszystkie dostępne czary dla czarodzieja. Przy każdym są podane: nazwa, słowa inkantacji, wymagana ilość many, wymagany lvl, koszt, krótki opis, a przy najpopularniejszych runach znajdują się ich obrazki.
Każda nazwa zaklęcia jest oznaczona kolorem, które oznaczają:
Czerwony - kup
Niebieski - możesz kupić, ale nie będziesz za często używał
Zielony - lepiej nie kupuj
1. Find Person /Exiva "Nick gracza"/
Lvl – 8 Koszt – 80gp Mana - 20
Przydatny raczej w późniejszej grze, aby dowiedzieć się czegoś o miejscu w jakim się znajduje dana osoba…
2. Light /Utevo Lux/
Lvl – 8 Koszt – 100gp Mana - 20
Powinien być to pierwszy czar jak kupimy po wejściu na Maina. Wytwarza on słabe światło, lecz będzie on nam długo towarzyszył.
3. Magic Rope /Exani Tera/
Lvl – 9 Koszt – 200gp Mana - 20
Dzięki temu zaklęciu, nie musimy używać liny, aby się „ropnąć”, wystarczy stanąć na wyznaczonym miejscu i wypowiedzieć zaklęcie.
4. Light Healing /Exura/
Lvl – 9 Koszt – 170gp Mana – 25
W sumie jest to czar nieprzydatny do leczenie, gdyż leczy bardzo mało, co nawet Sorcerer’om się nie przydaje, jednakże jest to dobry czar, aby unieaktwynić rzucony na nas paraliż.
5. Light Magic Missile /Adori/
Lvl – 15 Koszt – 200gp Mana – 120
Kompletna strata pieniędzy. Jest to słaby czar runiczny z 5 strzałami w 1 runie.
6. Force Strike /Exori Mort/ (PACC)
Lvl – 11 Koszt – 600gp Mana - 20 (PACC)
Jest to dosyć dobry czar spontaniczny, z małym zasięgiem, ale myślę, ze warto sie w niego zaopatrzyć nieco później, kiedy obrażenia zadawane tym czarem będę wyższe.
7. Antidote /Exana Pox/
Lvl – 10 Koszt – 150gp Mana – 30
Czar, które leczy nas z trucizny. Warto się w niego zaopatrzyć.
8. Intense Healing /Exura Gran/
Lvl – 11 Koszt – 350gp Mana – 40
Myślę, że jest to najbardziej przydatny czar dla Sorcerer’a do leczenia własnych obrażeń…
9. Poison Field /Adevo Grav Pox/
Lvl – 14 Koszt – 300gp Mana – 200
Tworzy runę z 3 strzałami. Jeden strzał tworzy jedno pole z trucizną, nieopłacalne.
10. Heavy Magic Missile http://img302.imageshack.us/img302/9300/hmmtx6.gif/Adori gran/ -
Lvl – 25 Koszt – 600gp Mana – 280
Jedna z najpopularniejszych run. Często używane na hunty przez postacie na wszystkich levelach. Kupić jak najszybciej. Jedna runa ma 5 strzałów.
11. Energy Strike /Exori Vis/
Lvl – 12 Koszt – 800gp Mana – 20 (PACC)
Działa podobnie jak Force Strike, tylko że źródłem czaru jest energia…
12. Flame Strike /Exori Flam/
Lvl – 12 Koszt – 800gp Mana – 20 (PACC)
Jest najgorszy ze wszystkich Strike'ow, gdyż wiele potworów jest odpornych na ogień.
13. Levitate /Exani Hur Up/Down/ (PACC)
Lvl – 12 Koszt – 500gp Mana – 50
Dzięki temu zaklęciu możesz wejść, lub zejść na niższe piętro, nie potrzebując do tego żadnych przedmiotów.
14. Greater Light /Utevo Gran Lux/
Lvl – 13 Koszt – 500gp Mana – 60
Działa dłużej niż zwykły Light i daje mocniejsze światło.
15. Fire Field /Adevo Grav Flam/
Lvl – 15 Koszt – 500gp Mana – 240
Tworzy runę z 3 nabojami, gdzie jeden nabój tworzy jedno pole z ogniem.
16. Haste /Utani Hur/ (PACC)
Lvl – 14 Koszt – 600gp Mana – 60
Daje nam przyspieszenie o 30% na 1 minutę. Może sie przydać…
17. Magic Shield /Utamo Vita/
Lvl – 14 Koszt – 450gp Mana- 50
Czar powoduje ze zamiast życia traci się manę, trwa 3,20 min. lub do skończenia many.
18. Fireball /Adori Flam/
Lvl – 17 Koszt – 800gp Mana – 160
Tworzy runę z 3 pociskami w runie. Powoduje obrażenia od ognia. Słabe…
19. Energy Field /Adevo Grav Vis/
Lvl – 18 Koszt – 700gp Mana – 320
Tworzy runę z 3 nabojami. Działa tak jak Poison czy Fire field, więc tworzy jedno pole z energia.
20. Destroy Field http://img189.imageshack.us/img189/2217/dfxy7.gif/Adito Grav/
Lvl – 17 Koszt – 350gp Mana – 120
Może się przydać. Usuwa jedno pole z energią, trucizna lub ogniem. Stworzona runa zawiera 3 strzały...
21. Fire Wave /Exevo Flam Hur/
Lvl – 18 Koszt – 850gp Mana – 80 Tworzy na chwilę pole ognia w kształcie trójkąta. Jest to bardzo słaby czar spontaniczny…
22. Animate Dead /Adana Mort/ (PACC)
Lvl – 27 Koszt – 1200gp Mana – 600
W jednej runie są 2 pociski w runie. Jeśli użyjesz tą runę na ciele, które nie może być gracza, stworzysz Skeletona, który będzie miał wszystkie cechy zsumonnowanego potwora. Możesz mieć maksymalnie 2 takie szkielety. Kompletnie nieopłacalne.
23. Ultimate Healing /Exura Vita/
Lvl – 20 Koszt – 1000gp Mana – 160
Leczy 250 życia (przy sile magii równej 100%), a w miarę coraz większej potęgi, leczy coraz więcej. Bardzo przydatny czar, warto kupić jak najszybciej.
24. Desintegrate /Adito Tera/ (PACC)
Lvl – 21 Koszt – 900gp Mana – 200
W jednej runie są 3 pociski w runie. Usuwa wybrane pole. W przeciwieństwie do Destroy Field'a może usunąć np. parcel. Nie warto kupować...
25. Strong Haste /Utani Gran Hur/ (PACC)
Lvl – 20 Koszt – 1300gp Mana – 100
Daje naprawdę niezłe przyspieszenie o 66% przez jakiś czas. Naprawdę przydatny czar…
26. Great Fireball http://img160.imageshack.us/img160/6531/gfbxl9.gif/Adori Gran Flam/
Lvl – 23 Koszt – 1200gp Mana – 480
Powoduje wybuch ognia na dużej powierzchni. Jedna runa zawiera 2 strzały. Równie jak HMM’y też należą do popularnych run…
27. Firebomb http://img135.imageshack.us/img135/1091/fbrn7.gif/Adevo Mas Flam/
Lvl – 27 Koszt – 1500gp Mana – 600
Tworzy kwadrat 9 pol ognia. Jedna runa posiada 2 strzały. Może się przydać, a zwłaszcza do pkowania…
28. Creature Ilusion /Utevo Res Ina "Nazwa Potwora"/
Lvl – 23 Koszt – 1000gp Mana – 100
Czar sprawia, ze zmieniasz TYLKO wygląd w wybranego potwora. Czar używany jedynie do zabawy.
29. Energy Beam /Exevo Vis Lux/
Lvl – 23 Koszt – 1000gp Mana – 100
Po wypowiedzeniu słów inkantacji, zostaje wystrzelona słabą wiązką energii w kierunku którym patrzysz na długość 5 kratek. Nieprzydatne...
30. [COLOR="Green"] Poison Wall /Adevo Mas Grav Pox/
Lvl – 29 Koszt – 1600gp Mana – 640
Ma 4 strzały w jednej runie. Tworzy ścianę trucizny długą na 5 kratek prostopadle do twojej twarzy - nieprzydatne.
31. Ultimate Light /Utevo Vis Lux/ (PACC)
Lvl – 26 Koszt – 1600gp Mana – 140
Daje największe światło i przez najdłuższy czas. Tylko na jakieś dłuższe wyprawy…
32. Explosion http://img501.imageshack.us/img501/7774/exss4.gif /Adevo Mas Hur/
Lvl – 31 Koszt – 1800gp Mana – 720
Używany dość często, gdyż żaden potwor nie jest odporny na eksplozje.
33. Cancel Invisibility /Exana Ina/ (PACC)
Lvl – 26 Koszt – 1600gp Mana – 200
Gdy użyjesz tego czaru wszystkie niewidzialne potwory stają się widzialne. Nieużyteczne, gdyż potwory zaraz staną się z powrotem niewidzialne.
34. Soulfire /Adevo Res Flam/ (PACC)
Lvl – 27 Koszt – 1800gp Mana – 600
Działa jak HHM tylko, że obrażenia są od ognia. Bezużyteczne…
35. Fire Wall /Adevo Mas Grav Flam/
Lvl – 33 Koszt – 2000gp Mana – 780
Są 4 pociski w runie. Jeden nabój tworzy ścianę ognia długą na 5 kratek prostopadle kierunku, w którym stoisz.
36. Great Energy Beam /Exevo Gran Vis Lux/
Lvl – 29 Koszt – 1800gp Mana – 200
Działa podobnie jak Energy Beam, lecz jest o wiele silniejszy. Mozna kupic…
37. Magic Wall http://img501.imageshack.us/img501/2645/mwwb5.gif/Adevo Grav Tera/ (PACC)
Lvl – 32 Koszt – 2100gp Mana – 750
Jedna runa ma 4 strzały. Jeden pocisk sprawia, ze na 1 kratce powstaje magiczna ściana, która znika po 20 sekundach. Może się przydać, jak się przed czymś ucieka…
38. Invisible /Utana Vid/
Lvl – 35 Koszt – 1000gp Mana – 440
Bardzo przydatny czar, dający niewidzialność na 3,20 minuty. Lecz niestety niektóre dużo potworów i tak są zdolne nas widzieć…
39. Summon Creature /Utevo Res "Nazwa Potwora"/
Lvl – 25 Koszt – 2000gp Mana – 200+
Czar stwarza wybranego potwora, który podlega Twoim rozkazom. Nie można go jednak zabrać na wyższe lub niższe piętro - niestety. Maksymalnie możne zssumonowac 2 potwory i nie mamy do wyboru wszystkich potworów…
40. Energy Bomb http://img109.imageshack.us/img109/9872/ebpx8.gif/Adevo Mas Vis/ (PACC)
Lvl – 37 Koszt – 2300gp Mana – 880
W jednej runie są dwa pociski. Jeden nabój tworzy kwadrat 3 na 3 zbudowany z pól energii. Może się czasami przydać.
41. Energy Wall /Adevo Mas Grav Vis/
Lvl – 41 Koszt – 2500gp Mana - 1000
W jednej runie znajdują się 4 pociski, a jeden pocisk tworzy mur energii prostopadle do twojej twarzy. Do bardzo rzadkiego użytku…
42.Energy Wave /Exevo Mort Hur/
Lvl – 38 Koszt – 2500gp Mana – 250
Czar ten wystrzeliwuje długą wiązkę energii w kierunku którym patrzysz. Przydatny i bardzo dobry czar ofensywny.
43. Enchant Staff /Exeta Vis/ (PACC + promocja)
Lvl – 41 Koszt – 2000gp Mana – 80
Czar ten ulepsza zwykły staff zwiększając jego statystyki do 39 ataku i 45 obrony. Trwa jakieś 60 sekund. Po zakup trzeba się udać na wyspę Eremo… Bezużyteczne…
44. Sudden Death http://img100.imageshack.us/img100/2927/sdfr4.gif/Adori Vita Vis/
Lvl – 45 Koszt – 3000gp Mana – 880
W jednej runie jest 1 pocisk. Jest to najsilniejsza runa ofensywna. Kupić jak najszybciej.
45. Ultimate Explosion /Exevo Gran Mas Vis/ (PACC)
Lvl – 60 Koszt – 8000gp Mana – 1200
Jest to najsilniejszy i największy czar spontaniczny w Tibii. Przydaje się w ekstremalnych sytuacjach.
Rada: Na początku kupuj te najbardziej przydatne czary, potem zaopatrzysz się w inne.
12. Soul Pointsy czyli tego potrzebuję, aby zrobić runy.
Każda postać, która chce zrobić runę musi mięć określona ilość SP. Postać z promocja ma ich max. 200, a bez promocji 100. Rosną one jeśli w ciągu ostatnich 4 minut zabiłeś potwora, ktora ma rowna, lub większa ilość doświadczenia niż Twój lvl:
np. jeśli masz 39 lvl, a zabiłeś rota i dostałeś 40 expa to SP będą Ci rosły, lecz jeśli zabijesz np. skeletona to Ci nie beda rosly.
Lecz rosną one w odstępach czasowych, które wynoszą:
- co 15 sekund dla gracza z promocja
- co 2 minuty dla gracza bez prmocji
- co 15 minut, jeśli śpisz w łóżku
Ogólnie rzecz biorąc gracz, który gra uczciwie i systematycznie expi nie powinien mieć problemów z SP. Lecz trzeba przyznać ze różnica w odnawianiu SP dla gracza z promocją i bez niej jest duża...
13. Punkty duszy, czyli ile SP na runę.
Każda runa wyamga innej ilości SP, dlatego tu podaję listę run i wymaganych do ich stworzenia SP:
- Desintegrate – 3 Soul Points
- Destroy Field – 2 Soul Points
- Energy Bomb – 5 Soul Points
- Energy Field – 2 Soul Points
- Energy Wall – 5 Soul Points
- Explosion – 4 Soul Points
- Fire Field – 1 Soul Point
- Fire Wall – 4 Soul Points
- Firebomb – 4 Soul Points
- Great Fireball – 3 Soul Points
- Heavy Magic Missile – 2 Soul Points
- Magic Wall – 5 Soul Points
- Soulfire – 3 Soul Points
- Sudden Death – 5 Soul Points
14. Różdżki, czyli moja broń.
Wprowadzenie różdżek bardzo ułatwiło początkową grę czarodziejom... Obrażania zadawane przez nie są o wiele większe, niż w przypadku obrażeń z melee, co sprawia, że exp jest łatwiejszy i szybszy.
Sorcerer ma do dyspozycji 5 różdżek, a każdą różnią:
1) ilość zadawanych obrażeń (około)
2) typ ataku
3) ilość spalania many
4) wymagany lvl
5) zasięg
6) Krótki komentarz
Dlatego opiszę te różdżki według powyższego schematu.
Pierwszą różdżkę, dostaniemy za darmo w gildii magów, a jest nią:
+ Wand of Vortex http://img107.imageshack.us/img107/3...fvortexan0.gif
1) 13
2) energia
3) 2mp
4) 7
5) 3 kratki
6) Na początku bardzo przydatna, dużym plusem jest zasięg.
+ Wand of Dragonbreath http://img46.imageshack.us/img46/978...nbreathfu9.gif
1) 19
2) ogień
3) 3 mp
4) 13
5) 3 kartki
6) Kolejna przydatna różdżka, również z dużym zasięgiem, co niezwykle się przydaje.
+ Wand of Plague http://img108.imageshack.us/img108/4...fplaguehq4.gif
1) 30
2) trucizna
3) 5 mp
4) 19
5) 2 kratki
6) Różdzka mniej przydatna niż jej poprzedniczki, ze względu na typ ataku – trucizna, co wyklucza nam w expieniu taki potworki choćby jak ghoul’e czy dwarf’y.
+ Wand of Cosmic Energy http://img153.imageshack.us/img153/5...cenergyyn7.gif
1) 45
2) energia
3) 8 mp
4) 26
5) 1 kratka
6) Jedynym minusem tej różdżki jest zasięg – 1 kratka, co sprawia, że musimy się do celu zbliżyć.
+ Wand of Inferno http://img72.imageshack.us/img72/849...infernohq5.gif
1) 65
2) ogień
3) 13 mp
4) 33
5) 2 kratki
6) Najpotężniejsza różdżka dla magów, choć to, że jeden atak spala aż 13mp, czasem może uprzykrzyć życie.
I dotarliśmy do końca... Mam nadzieję, że komuś się to przyda... ^.-
Powodzenia! ^^