Biorę pod uwagę te 2 kierunki studiów. Który polecacie i dlaczego?
Wersja do druku
Biorę pod uwagę te 2 kierunki studiów. Który polecacie i dlaczego?
Studiuje AiR na Politechnice Slaskiej (II semestr). Jesli nie zraza Cie caly rok matmy i fizyki to smialo moge polecic (analiza, algebra, fizyka, dynamika ukladow, ktora w II sem. opiera sie raczej na rachunku rozniczkowo-calkowym, do tego elekrotechnika i elektromechanika- w II sem. tez sa podstawy czyli glownie matma). Dopiero od III semestru zaczynaja sie laborki i cw. typowe dla zawodu, a no i do tego jest programowanie jak narazie C i C++. Nie wiem co sie robi na mechanice i budowie maszyn wiec na ten temat sie nie wypowiem.
Studiuję mechanikę i budowę maszyn na Politechnice Gdańskiej to naprawdę fajny i ciekawy kierunek i zarazem trudny. Jest dużo matematyki, fizyki (dość skomplikowanej - mam warunek z I sem.) co może odstraszać. Do tego grafika inżynierska (super przedmiot dla ludzi z wyobraźnią), ekonomia, historia rozwoju techniki, materiałoznawstwo. W II sem. zaczynają się laborki z materiałoznawstwa dochodzą podstawy budowy i konstrukcji maszyn, laboratoria z fizyki.
Dzięki wam za opinie :) Jako 1 miejsce w rekrutacji daje sobie AiR, jako drugie MiBM, bo na AiR o wiele ciężej się dostać, za to na MiBM jest pełno miejsc i dostać się o wiele łatwiej :)
Pae, a na jaka uczelnie startujesz? Chyba obydwa kierunki sa na wielu uczelniach zamawiane nie? Btw. zapomnialem wspomniec, ze tez mamy laborki z fizy ale w sumie jak dla mnie to sa srednio interesujace (poza kilkoma jak np. wyznaczanie energii promieniowania gamma, czy lampa thomsona gdzie mozna zaobserwowac zjawisko Zeemana z tego co pamietam [rozszczepienie lini widmowych eletronow]), bo np. jak masz badac zjawisko Halla czy rezonans w obwodzie LC to w sumie nic ciekawego sie tam nie dzieje, tylko spisujesz kolejne pomiary, za to BARDZO czepiaja sie sprawozdan.
http://www.zut.edu.pl/