Reklama
Strona 1 z 2 12 OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 1 do 15 z 18

Temat: Telefon z allegro

  1. #1
    Avatar Rafał85
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    442
    Siła reputacji
    16

    Domyślny Telefon z allegro

    Można powiedzieć, że zostałem zrobiony w balona. Kupiłem telefon na allegro (sklep ma własną stronę internetową) telefon był opisywany jako nowy, gdzieś tam niżej było dopisane, że telefon powystawowy czy coś takiego. Przyszedł uszkodzony, lekko wgnieciona obudowa i widoczna rysa na ekranie, napisałem maila do działu reklamacji a oni, ze to towar powystawowy i nie wymienią mi go. To jest jawne oszustwo, co teraz mogę zrobić? Jest taki przepis, że każdą rzecz kupiona w internecie mogę zwrócić w ciągu 30 dni bez podania przyczyny? Z góry dzięki za pomoc.

  2. #2
    Avatar GaryTroy
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    31
    Posty
    5,830
    Siła reputacji
    22

    Impossible Is Nothing

  3. Reklama
  4. #3
    Avatar szymonz9
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    108
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    odstap od umowy, jezeli byl to przedsiebiorca i brales telefon jako konsument to masz 14 dni

  5. #4

    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    29
    Posty
    9,025
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Cytuj Rafał85 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jest taki przepis, że każdą rzecz kupiona w internecie mogę zwrócić w ciągu 30 dni bez podania przyczyny? Z góry dzięki za pomoc.
    Jeżeli kupowałeś od działalności gospodarczej, a nie prywatnej osoby to tak. Zależy kto wystawiał fakturę/rachunek.

  6. #5
    Avatar Ninja Deruz
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    1,262
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    @Rafał85 ;

    Podaj nazwe tego sklepu, aby wiedziec kogo omijac na allegro z tym nowym systemem

  7. #6
    Avatar boner_james_boner
    Data rejestracji
    2016
    Posty
    57
    Siła reputacji
    8

    Domyślny

    Cytuj Rafał85 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jest taki przepis, że każdą rzecz kupiona w internecie mogę zwrócić w ciągu 30 dni bez podania przyczyny?
    Cytuj Pan Ryba napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeżeli kupowałeś od działalności gospodarczej, a nie prywatnej osoby to tak. Zależy kto wystawiał fakturę/rachunek.
    Nie wprowadzaj kolegi w błąd...

    Prawo odstąpienia od umowy przysługuje do 14 dni od momentu, gdy towar dostanie się w Twoje ręce. Do tego czasu musisz WYSŁAĆ oświadczenie o odstąpieniu od umowy. (nieważne kiedy dojdzie, ważne kiedy wysłane) Oczywiście po napisaniu takiego oświadczenia musisz zaprzestać użytkowania danej rzeczy oraz odesłać ją w ciągu kolejnych 14 dni. Dodatkowo, co bardzo ważne: jeżeli chcesz skorzystać z tego prawa nie ponosząc żadnych kosztów, musisz używać danego produktu jedynie w takim stopniu w jakim byłbyś w stanie zrobić to w sklepie stacjonarnym. (przepisy mówią o sprawdzeniu funkcjonalności, jednak wytyczne unijne wykorzystywane przy rozstrzyganiu takich spraw zalecają taką interpretację jak podałem) Jeżeli spełnisz te wymagania, sprzedający jest zobowiązany zwrócić Ci pieniądze wraz z kosztem wysyłki (ale kosztem, który miał wpisany jako najtańszą opcję wysyłki) najpóźniej do 14 dnia od otrzymania produktu z powrotem.

  8. #7

    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    29
    Posty
    9,025
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    to podaj mi podstawe prawna, ktora mowi, ze osoba fizyczna musi taki zwrot przyjac i jeszcze oddac hajs za przesylke

  9. #8
    Avatar boner_james_boner
    Data rejestracji
    2016
    Posty
    57
    Siła reputacji
    8

    Domyślny

    Cytuj Pan Ryba napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    to podaj mi podstawe prawna, ktora mowi, ze osoba fizyczna musi taki zwrot przyjac i jeszcze oddac hajs za przesylke
    Cytuj Rafał85 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Kupiłem telefon na allegro (sklep ma własną stronę internetową)
    A czy ja coś takiego napisałem? Autor tematu napisał o SKLEPIE INTERNETOWYM... Więc jeden z nas nie umiał przeczytać ze zrozumieniem 2 postów. (i nie byłem to ja)

    Edit:
    Żeby była jasność: napisałem, że wprowadzasz go w błąd nie z powodu tego rozróżnienia osoba fizyczna/przedsiębiorca, tylko że potwierdziłeś to 30 dni, o których pisał.
    Ostatnio zmieniony przez boner_james_boner : 24-04-2017, 21:50

  10. #9
    Avatar ayx~
    Data rejestracji
    2013
    Wiek
    29
    Posty
    5,462
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    pomijajac co mozesz a co nie wg. prawa, bo tu oczywiście możesz wiele ale jezeli chęci sprzedawcy beda zadne to jedyne co ci zostanie to droga sadowa.

    Sprawdz dokladnie opis aukcji i zakladke sprzedawcy "o mnie" czy jak to sie teraz nazywa i zobacz czy nie ma tam żadnych wymyslonych zasad typu nie przyjmuje zwrotow itd. (co mniej wiecej da ci ocenić czy masz do czynienia z kims kto regularnie takie przekrety robi i bedziesz wiedziec ze raczej ciezko bedzie sie dogadac). Druga sprawa to czy kontaktowałes sie w sprawie stanu zakupionego telefonu przed zakupem i mozesz to wykazać, czyli mailowo; najlepiej jakbys mial zdjecia albo opis/odpowiedz na pytanie czy cokolwiek + czy byly zdjecia na aukcji i nie bylo wzmianki typu zdjęcie nie odwzorowuje rzeczywistości itd.

    ogólnie jezeli płaciłes przez payu to predzej liczyłbym na program ochrony kupujących niz prawne drogi, chyba ze masz kogos kto moglby ci pomoc napisać stosowne pismo i zna sie na prawie co mogloby sklonic sprzedawce do dogadania sie co by uniknąć problemow.

    mówisz ze odmowili wymiany (chyba normalne), spróbuj ze zwykłym zwrotem i napisz ze po prostu chcesz zwrócić i zobacz jaka bedzie reakcja. towary refurbished i powystawowe czesto maja wzmianki o tym ze wymianie nie podlegają
    Ostatnio zmieniony przez ayx~ : 24-04-2017, 21:36

  11. #10
    Avatar HoGGi
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    163
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Ulala, cóż za mądrości się tu pojawiły. Co do kolegi bonda, nie ma to jak rada pseudo-mędrca, który przeczytał dwa pierwsze zdania z FAQ Allegro i sądzi, że poznał już wszelką wiedzę dotyczącą handlu na odległość.

    @ayx~ wyjaśnił wszystko w temacie.
    Z ciekawości podeślij link do tej aukcji, zobaczymy z kim mamy do czynienia
    Ostatnio zmieniony przez HoGGi : 24-04-2017, 22:20

  12. #11
    Avatar Rafał85
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    442
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Skorzystałem z możliwości zwrotu, sklep akceptuje zwroty więc nie było problemów, na allegro użytkownik ma 99,9% pozytywnych komentarzy więc tym bardziej nie wiem jak mogło dojść do takiej patologi, dzięki za zainterresowanie temat do zamknięcia

  13. #12
    Avatar Loo King
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,260
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Rafał85 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Skorzystałem z możliwości zwrotu, sklep akceptuje zwroty więc nie było problemów, na allegro użytkownik ma 99,9% pozytywnych komentarzy więc tym bardziej nie wiem jak mogło dojść do takiej patologi, dzięki za zainterresowanie temat do zamknięcia
    Ale dlaczego nie podasz tu jego Allegro, zeby wiedziec kogo w przyszłości unikać?

  14. #13
    Avatar Master
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Santa Motyka
    Wiek
    22
    Posty
    13,881
    Siła reputacji
    28

    Domyślny

    Cytuj HoGGi napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ulala, cóż za mądrości się tu pojawiły. Co do kolegi bonda, nie ma to jak rada pseudo-mędrca, który przeczytał dwa pierwsze zdania z FAQ Allegro i sądzi, że poznał już wszelką wiedzę dotyczącą handlu na odległość.
    Ulala co za idiotyczny post.
    Gosc prawde napisal, tak trudno Ci ja przyjac, ze musisz zgrywac debila dla smieszkow heheszkow?

    Cytuj ayx~ napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    chyba ze masz kogos kto moglby ci pomoc napisać stosowne pismo i zna sie na prawie co mogloby sklonic sprzedawce do dogadania sie co by uniknąć problemow.
    Ogolnie masz racje, zawsze najpierw lepiej stosowac droga "poza sadowa" i sprobowac sie normalnie dogadac i przekonac sprzedawce, ze jednak masz racje. Jezeli to jednak nie pomaga to dokonanie tego co wyzej nie powinno byc problemem dla czlowieka, ktory potrafi trzymac dlugopis w reku i zna swoje podstawowe prawa i obowiazki.
    Ostatnio zmieniony przez Master : 25-04-2017, 09:23
    Cytuj Venzet napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ogólnie to przyjęte jest np. wśród prezesów i osób wysoko postawionych że zegarek na ich ręku powinien być równowartości jednej miesięcznej pensji, tak by odzwierciedlać jednocześnie status majątkowy danej osoby.
    Cytuj Zakon napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    1 mam mieszkanie bez kredytu, 2 zarabiam pewnie 5x Twojej wyplaty, 3 pracuje z topowymi firmami finansowymi z UK bezposrednio wspolpracujac z bank of london, zamknij pizde

  15. #14
    Avatar ayx~
    Data rejestracji
    2013
    Wiek
    29
    Posty
    5,462
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Loo King napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ale dlaczego nie podasz tu jego Allegro, zeby wiedziec kogo w przyszłości unikać?
    ale dlaczego unikac? odmowiono wymiany ale zwrocil w koncu, prawdopodobnie sprzedawca uprzedził ze telefony moga nosic slady uzytkowania (dlatego sa tansze)

    Cytuj Master napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ulala co za idiotyczny post.
    Gosc prawde napisal, tak trudno Ci ja przyjac, ze musisz zgrywac debila dla smieszkow heheszkow?



    Ogolnie masz racje, zawsze najpierw lepiej stosowac droga "poza sadowa" i sprobowac sie normalnie dogadac i przekonac sprzedawce, ze jednak masz racje. Jezeli to jednak nie pomaga to dokonanie tego co wyzej nie powinno byc problemem dla czlowieka, ktory potrafi trzymac dlugopis w reku i zna swoje podstawowe prawa i obowiazki.
    niby tak, ale raz ze chodzi tu o to zeby zostało to zrobione profesjonalne i jak najlepiej zeby nie traktowal cie jak byle statystycznego użytkownika allegro ktory klapie bez pokrycia i jak zostanie zignorowany to nawet tego nie zglosi w większości przypadków no a dwa to tez w tej sytuacji kolega raczej (sadzac po tym temacie ogolnie ze nawet powstał i w jakim charakterze) mialby mysle problem i to spory

  16. #15
    Avatar HoGGi
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    163
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Master napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ulala co za idiotyczny post.
    Gosc prawde napisal, tak trudno Ci ja przyjac, ze musisz zgrywac debila dla smieszkow heheszkow?
    Nie wiem czy fragment FAQ z Allegro żywcem kopiuj-wklej, na dodatek wyciągnięty z kontekstu można uznać za prawdę.
    Dalej czujesz tak wielki dyskomfort z powodu dawnej wyrażonej skrajnie odmiennej opinii dotyczącej polityki portalu, że będziesz starał się mnie teraz atakować i wmawiać, że moja forma wypowiedzi jest napisana w celu zdobycia szacunku u konkretnej grupy odbiorców (HP)?
    Jestem w szoku, że mogłeś tak nisko upaść. Nawet jeżeli jesteś idiotą, to postaraj się przynajmniej nie być głupi.

    Zdanie w którym ktoś wrzucił wszystko do jednego wora i zawzięcie twierdził i pouczał, że od każdej transakcji zawartej na odległość można odstąpić (sugerowanie, że sprzedający ma taki obowiązek) jest głupie. Prawa konsumenta przy kupowaniu towarów przez internet/na odległość są bardzo szerokie. Jednak na odstąpienie od umowy tzw 14 dni wpływa wiele czynników.
    Jednak po twojej formie wypowiedzi odnoszę wrażenie, że ty to dobrze wiesz. Tym bardziej nie widzę sensu by dalej drążyć z tobą ten niby "temat-wydmuszkę" którym chciałeś sprowokować dyskusję.
    Ostatnio zmieniony przez HoGGi : 25-04-2017, 21:48

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Sprzedam Tibia Coins of Firmy ! Allegro/Bez Allegro 3k~ Pozytywów | 3 Min
    Przez Adanoses w dziale Przedmioty
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 17-04-2016, 18:40
  2. Magnes w etui na telefon... MAGNES I TELEFON?!
    Przez KokoDzambo w dziale Urządzenia mobilne
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-11-2014, 22:44
  3. Poradnik do tibii na allegro - KEYLOGGER?
    Przez kociemba w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-05-2009, 15:16
  4. Super oferta na allegro
    Przez Shadover w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 25-01-2009, 20:08

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •