to, możliwe, że będziesz musiał także trochę podregulować menzurę.
Wersja do druku
jak się raz to zrobi to już nie jest takie trudne, a jak coś to każdy lutnik chętnie się podejmie ;)
Hej
Mam w mojej git pasywne przetworniki i o ile single dość ładnie brzmią o tyle z humba nie jestem zadowolony. Dodatkowo chciałbym uzyskać mocny sound (taki metalcorowo deathcorowy), nie rezygnując z ładnych czystych które też czasami gram, a nie stać mnie na dwie gitary.
W związku z tym pytanie: czy mogę mieć w jednej gitarze pasywy i aktywy na raz? Chciałbym zmienić humba na jakieś EMG albo blackouty. W dodatku chyba na aktywach i mocnym przesterze chyba deska nie ma takiego dużego znaczenia nie?
Witam. Czy taka używana gitara na początek przygody będzie dobrym wyborem? http://allegro.pl/epiphone-gibson-dr...904928880.html
Merlin sprzedaje układ lowrider który służy właśnie do łączenia aktywów z pasywami.
Co do aktywów i deski, to mit że na każdej desce/sklejce brzmią tak samo. Wbrew pozorom deska ma dużo do gadania i słychać różnice między gitarami. Zobacz filmik ksantypa jak porównywał aktywy w kilku gitarach.
@Martius
na początek będzie dobra
taki krótki cover sobie nagralem dzisiaj
https://soundcloud.com/matt774/dream...her-solo-cover
Witam. Stawiam że napewno jest tu ktoś, kto operuje gitarą. Ja osobiście dopiero zaczynam, teoretycznie narazie niestety tylko ogarniam, aczkolwiek w praktyce już pierwsze ruchy wychodzą. Generalnie nie zależy mi na niczym więcej, jak na nauczeniu się kilku piosenek. Jeśli jest ktoś ogarnięty i potrafi podać mi akordy z tej nuty -- youtube.com/watch?v=P0JPQURtTWw to byłby niesamowicie wdzięczny. Już darujcie sobie komentowanie samej piosenki i tekstu, a zobaczcie jak wpada w ucho ten rytm z gitary.
No i takie podstawowe pytania. Jak długo mniej więcej zajęło wam ogarnięcie dedurów, adurów itd. tzn chodzi mi o przeskakiwanie z jednego na drugie w trakcie grania? Jak ogólnie wy to widzicie?
Akordy to masz: a E F C E. Pozdrawiam. Mała literka oznacza moll, a duża dur. Co do przeskakiwania pomiedzy akordami to sam nie wiem ile mi to zajęło. Po prostu grałem to co mi wpadało w ucho i sie nauczyłem :v btw. F jest barowy ale nie przejmuj sie. Lepiej zacząć jak najszybciej uczyć sie tych barowych chociaż mogą być troche trudniejsze do złapania.
Podpinam się pod temat,
jak zacząć naukę gry? najlepiej jakiś kurs czy jak? Możecie coś polecić :p
podpinka rowniez, naucz nas ktos
Gitary na poziomie takim o jaki Ci chodzi czyli utwory na akordach i jakieś tam bicia, można bez problemu ogarnąć ucząc się tylko w domu, ale to nie znaczy że żeby osiągnąć coś więcej trzeba od razu zapisywać się na jakieś kursy.
generalnie na początek polecam właśnie naukę podstawowych akordów : A.C.Em,Am,E,G
mówiłeś też, że w miarę ogarniasz teorię, jeżeli wiesz jak się buduję akordy to już w sumie reszta idzie z górki, tylko nauczysz się kilku schematów i masz do dyspozycji wszystkie możliwe akordy we wszystkich tonacjach :)
co do pomocnych stronek to ja polecam:
http://www.all-guitar-chords.com/ - dużo tematów przystępnej teorii, do tego skale i chwyty
songsterr.com - tabulatura w stylu guitar pro większości popularnych utworów
co do czytania tabulatury to na trogowym temacie o gitarach na pewno coś jest, a samo czytanie jej jest bardzo proste ;)
Wspominałem o tej nucie Popka wcześniej, to są akordy do niej - a E F C E. Może mi ktoś wytłumaczyć, sprostować mniej więcej? A jeszcze jakby ktoś to zagrał i wrzucił filmik to daje milion z wejścia.
Bicie masz caly czas takie samo. Sprobuj najpierw sam - tak wlasnie sie uczy czlowiek bicia[na gitarze:)]. Jezeli nie dajesz rady, to wymysl wlasne, ktore bedzie pasowac. Ostatecznie porownaj z moim, ktore wzialem ze sluchu:
D DU UPU
D- down; U - up
Przy ostatnim przejsciu C i E - zmieniasz gdzies w polowie, gdzies po drugim D.
I caly czas grasz to samo.
Co do rozpoczecia gry na gitarze. Ja sam zaczynalem uczyc sie tutaj:
http://www.gitaradlapoczatkujacych.pl/
A jak ogarnalem wszystko tam, to poszedlem tutaj:
http://www.justinguitar.com/
Jest multum internetowych/youtube'owych nauczycieli, wiec materialu jest mnostwo. Ta druga ze wzgledu na to, ze jest darmowa, dobrze ulozone sa lekcje oraz Justin jest zabawny - latwiej sie uczysz.
Najlepiej zrobicie, jak znajdziecie sobie prywatnego nauczyciela, ktory ma jakas opracowana metode nauki. youtube to fajne zrodlo uzupelniajace luki, ale niestety w takim nadmiarze materialu ciezko po prostu znalezc jakis logiczny ciag.
Ostatnio zastanawialem sie nad stworzeniem osobnego tematu z moja metoda nauki gry na gitarze oraz teoria z praktycznego punktu widzenia, ale szkoda troche czasu dla trzech osob lol !
Też gram gdzieś tyle, jak nie więcej i mimo, że zaczynałem pod okiem nauczyciela, mam podobny problem, bo na studiach strasznie zaniedbałem gitarę ;p
Również polecam nauczyciela. Jesli nie jakiegoś profesjonalnego muzyka/szkołę to przynajmniej jakiegoś kolegę, który już coś umie. Oprócz pokazania odpowiedniej drogi, taka osoba powinna przede wszystkim móc wskazać i poprawić błędy.
Nie będę oryginalny, również polecę profesjonalistę - teraz gram na gitarze elektrycznej, ale swoją przygodę z sześcioma strunami zaczynałem od szkoły muzycznej i klasyka - pozwoliło mi to na odpowiednie ustawienie aparatu gry, nauczyło jak powinno się ćwiczyć i na co zwracać uwagę grając.
Oh, c'mon
Panowie, akordy do tego mi trzeba youtube.com/watch?v=QPDIW28Pa4A
Albo czy ktoś z was zagrałby to mydisco.pl/akord/1628/akcent-przez-twe-oczy-zielone i czy jest to bardzo trudne?
No i czy ktoś rozkmini akordy z tego https://www.youtube.com/watch?v=Jbrx379Nty4?
Teraz mam takie pytanie, jak stoicie z improwizacja ? Bo nie ma sensu zebym robil szkolke od podstaw, bez mozliwosci krecenia konkretnych filmikow, a na to nie mam czas. Ale jesli jest troche chetnych moglibysmy zajac sie swiadoma improwizacja w kontekscie harmonii w tle i taka naprawde uzytkowa teoria. W stylistyce bardziej jazz funk/fusion. Czyli dla ludzi majacych jakas technike, ale wciaz grajacych te same bluesowe licki w pierwszej pozycj pentatoniki.
Mam podstawową wiedzę ze szkoły muzycznej, dotyczy ona jednak systemu dur-mol, bez skal używanych w muzyce rozrywkowej. Te ogarniałem trochę na własną rękę, jednak zawsze brakowało mi tutaj jakiegos sensownego kompendium - na harmonii się nie znam (zrobiłem tylko pierwszy stopień PSM). Wychodzę poza "pierwszą pozycję pentatoniki" i czasem kombinuję, jednak nie jest to wiedza uporządkowana i dużo działań jest mało swiadomych.
Ja chetnie czegos nowego bym sie dowiedzial na ten temat, skale modalne mam w jakims podstawowym stopniu wyuczone, arpedzia dom7 maj7 min7 tez ale dalej mam problemy z plynnym korzystaniem z nich.
Generalnie to wlasie czesto sie chwytam na sadzeniu takich typowych blusowych zaczynajek w sensie np pentatonika a moll i niesmiertelny bend na G na 7 progu i potem 5 na B i E generalnie niema w tym nic zlego o ile nie spamuje sie tym za 10 sekund bo nie wiesz co zagrac ;d, pozniej probuje kombinowac cos z normalnymi skalami 7 stopniowymi ale nie zawsze cos takiego wychodzi i czasami brzmi to bardziej jak losowe fragmenty skali molowej/doryckiej, tzn slychac ze gram nieswiadomie z nadzieja ze MOZE ZABRZMI
no i generalnie czesciej improwizuje po jazzowych standardach i prostych podkladach 2-5-1 na ktorych cwicze arpedzia i takich ktore wyskakuja po wpisaniu w yt rock/blues fusion backing track ;d
wrzucalem juz tu pare razy moje przygody ze sweepingiem to pokaze jak to teraz wygląda :))
https://soundcloud.com/matt774/sweep-exercise
@Aboroth ; @kay ;
nadal nieczysto i nie w rytmie
cwicz to duuuzo wolniej najpierw
Slabo, szczegolnie w temacie tlumienia i tempa. Szczerze, to jestem przekonany, ze masz duzo brakow w innych dziedzinach i sweep to odtatnia rzecz na ktorej powinienes sie skupiac.
@luj, nebula.
Zajmie mi to troche czasu ale mimo wszystko zaczne pisac kurs o na temat swiadomej improwizacjin. Nawet jesli tylko wasza dwojka x niego skorzysta.
pewnie macie rację ^^
Jakoś trochę straciłem w ostatnim czasie ochotę na granie. W wieku 18-19 lat miałem jeszcze sporo zapału a po wyjeździe na studia to jakoś uleciało. A teraz jestem na trzecim roku i w zasadzie gitara leży mało używana, czasem sobie z nudów coś pogram z 1-2h tygodniowo i odnośnie umiejętności prawie stoję w miejscu - nie za bardzo mam ochotę i motywację żeby pracować nad tym co pracy wymaga. Czasem sobie nagram jakiś cover, poimprowizuję cokolwiek, ale niewiele z tego wynika w zasadzie. Szkoda trochę, ale zobaczymy jeszcze jak to będzie
Zakładam, że część z was bawi się w nagrywanie i miksowanie zatem moje pytanie - próbował ktoś miksować na słuchawkach Marshall Monitor? (Zastanawiam się czy warto wziąć zamiast telefonu w PLAY :P) Generalnie wiem, że do miksu to raczej monitory, ale spotkałem się z opinią profesjonalisty (Magda Plewa, członek AES), który twierdzi, że w cenie ~600zł lepiej kupić w tym celu porządne słuchawki, bo dobrych monitorów się nie dostanie, a budżet to aktualnie moja słaba strona...
Poszukaj na gitara-online.pl, chłopaki tam mieli obczajone już jakieś fajne słuchaweczki do miksów.
Niby wszystko fajnie, ale pytam o ten konkretny model a tam o nim ani słowa.
Jeśli chodzi o słuchawki studyjne w tej cenie to zdecydowanie bardziej polecałbym produkty AKG (np. k240).
Inną sprawą, że kompletnego miksu na słuchawkach zrobić się nie da.
Głownie z tego powodu, że w słuchawkach nie słyszymy odpowiedzi pomieszczenia, oraz lewy kanał dociera tylko do lewego ucha (w przypadku monitorów, słyszymy również lewy kanał prawym uchem).
Ofc. jeśli masz tylko 600zł to lepiej słuchawki niż jakiekolwiek odsłuchy, jednak kompletny miks na tym trudno będzie uzyskać.
No super, ale ja o co innego pytałem.. :| Chodzi mi o opinię na temat konkretnego modelu dostępnego w Playu. Nie pytam o inny sprzęt, bo raczej nie kupowałbym tego za gotówkę. Jaka jest różnica między słuchawkami a monitorami to wiem. Akurat trochę się na tym znam (ostatni semestr inżynierii dźwięku)...
Gdzie studiujesz i czy jesteś zadowolony :P?
co do tych sluchawek to nie wiem, ale sluchalem marshalli major 50 fx i byly moooocno przecietne jak na swoj przedzial cenowy.
Politechnika Gdańska, ETI. Czy zadowolony? Częściowo tak i częściowo nie. Generalnie inżynieria dźwięku i obrazu jako taka to specjalność w ramach tele, czyli faktycznie 4 semestry (inżynierski + magisterskie) i pojedyncze przedmioty przez pierwsze 3 lata. Większość wykładów (z przedmiotów katedry) imo całkiem niezłe prowadzona i dużo się z nich wyciąga. Niestety nie wszystkie. Zajęcia praktyczne - za mało. Poza tym za dużo pierdół typu "Zrób i napisz sprawko". Jeśli szukasz szkoły która da ci duże umiejętności praktyczne typu realizacja nagrań bądź nagłośnienia - nope. To nie tutaj. Po tym kierunku w zasadzie posiadasz dużą wiedzę teoretyczną z zakresu nagrań, akustyki (środowiska, pomieszczeń czy mowy), syntezy dźwięku i DSP oraz drobne "otrzaskanie" praktyczne (Kilka przedmiotów gdzie faktycznie robi się cos sensownego - m.in. technologia rejestracji sygnałów i technologia nagrań gdzie mieliśmy okazję nagrać i zmontować różne materiały audiowizualne). O tyle fajnie, że po drodze przewija się sporo innych ciekawych rzeczy typu programowanie, systemy decyzyjne, sieci komputerowe itp. Inżynierkę pisałem z syntezy dźwięku, magisterkę pisze z syntezy mowy. Podsumowując - idąc na studia miałem nadzieję, że będzie to wyglądało trochę lepiej od strony praktycznej, ale nie żałuję, bo i tak wyszedłem na nich całkiem spoko.
Wracając do tematu słuchawek - Te są akurat jakoś model wyżej. Jest jeszcze opcja Harman Kardon CL.
https://soundcloud.com/pietrush/blueslicks
Czy ktoś kojarzy jaki to backing track? To była moja pierwsza "solówka" którą nagrałem i pomyślałem, ze fajnie by było nagrać coś po 2 latach guwno-progressu (dopiero teraz widzę ile mogłem a ile zrobilem heheh) na tym samym bicie.
Mam pytanie: dyskutujecie tutaj tylko o gitarach, czy można rozmawiać też o samym graniu na gitarze? Bo mam pewien problem z grą i nie wiem, czy robić nowy temat, czy napisać o tym tutaj.
Pisz tutaj :)
Nie ogarniam akordów barowych po prawie dwóch latach gry.
Gram na gitarze akustycznej prawie 2 lata. Przez cały ten czas nauczyłem się wielu piosenek oraz poznałem ogólne podstawy gry, m.in. takie jak:
- podstawowe akordy
- powerchordy
- techniki gitarowe
- jakieś proste granie piosenek ze słuchu
- mam w miarę dobrze rozciągnięte palce, wyrobione opuszki, słuch muzyczny itd.
Jednak pomimo takiego stażu gry nadal nie potrafię jednej rzeczy, którą można zaliczyć do podstaw gry na gitarze, a mianowicie akordów baree. Dodam, że nie mam problemu z samym złapaniem akordu (jak łapię chwyt, to wszystkie struny są dociśnięte i nic nie brzęczy), tylko ze swobodnym zmienianiem akordów barowych, np. z przejściem z G-dur na F-dur. Zmiana ułożenia palców z jakiegokolwiek chwytu nie wymagającego poprzeczki, na chwyt barowy jest dla mnie zbyt trudna, tj. trwa za dużo czasu. O ile pomiędzy "zwykłymi" akordami w ułamku sekundy przechodzę z jednego na drugi (np. z D-dur na C-dur itd.), to złapanie np. F-dur zajmuje mi nieco ponad sekundę i przeszkadza mi w płynnym graniu piosenek.
Macie jakieś pomysły co muszę zrobić, żeby wreszcie ogarnąć akordy barowe? Tylko proszę bez odpowiedzi typu "ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz", bo za dużo się już tego naczytałem w internecie....
Pozdrawiam.
Też miałem z tym problem, jedyne co mi pomogło (oprócz ćwiczenia ofc - sorki) to miałem taki sposób że ćwiczyłem ich zmianę bez poprzeczki jakby to był zwykły akord tak na sucho, jak już to miałem opanowane to dołożyłem palec i jak się udało. To tylko taki mój sposób był i nie wiem czy się przyda.
A ile - tak szczerze - ćwiczyłeś BEZ PRZERWY te akordy i ile dni z rzędu?
Proponuje po 1h, przez tydzień i jak nadal nie będziesz umiał to powinieneś zrezygnować z gitary heh
też jak mam akordy typu F/A a potem jakiś F9sus4/C to mi chwile zajmuje,żeby nauczyć się je zmieniać no ale bez przesady
Ciezko Ci doradzic cos innego niz cwicz cwicz, bo nikt nie wie jak to u Ciebie wyglada ale na sto procent robisz cos zle albo z ulozeniem dloni, nadgarstka, palcow. U kazdej osoby ktora uczylem problem lezal gdzie indziej.
Jakby ktoś szukał wzmacniacza w fajnej cenie do gitary, to mam na opierniczenie Randalla RH 150G3 + Kolumnę Crate V412 A w cenie 1300 zł za komplet.
Cena jest na prawdę kosmiczna (w porównaniu z nowym zestawem kosztującym 2700 zł), ale po prostu potrzebuje hajsu :)
wczoraj nagrane :)
https://soundcloud.com/matt774/ballad_of_whispers
Temat już chyba dawno umarł ale może go ożywię i pochwalę się nową zdobyczą, btw po złożeniu zamówienia czekałem na to cacko 2 miesiące bo nie chciała przyjść dostawa do sklepu z którego zamawiałem xd
https://i.imgur.com/3cnUn7h.jpg
nie znam sie na basach ale z wygladu do wg mnie mega brzydota xd
siema
Szukam gitary dla mojej bratanicy (11lat), czasem jak jest u mnie to zawsze chętnie coś chce się tam nauczyć.
Polecilibyście mi jakiegoś klasyka(od metalowych ja jeszcze bola palce, mniej sie bedzie meczyc na nylonowych) który byłby troche mniejszy (3/4?) ale gral w miare spoko? Tak za 200-300zl.
Jezeli ma 11 lat to imho akustyk i 4/4 a nie 3/4 ;) pomeczy sie tydzien a potem sie przyzwyczai, a tak to pozdro z przejsciem z klasyka 3/4 na jakas normalna gitare ; d z reszta jak 11 lat to ona juz nie jest taka mala c`nie? z 140cm wzrostu ma ? styknie; ) w szkole muzycznej gitary 3/4 daje sie 7 latkom :P
Panowie, wiem że nazwa tematu myląca ale szukam fanow swietlickiego ktorzy ogarniaja gitare lepiej ode mnie.
Probuje zrobic taba do Freedom (chodzi mi te wersje co na yt w tle ma Skurwiel Anatom Ebi)
Nie mogę sobie poradzic z tymi wysokimi dzwiekami z samego poczatku. Probowalem 12 prog e i h ale nic. Riff wyszedl nawet ok na moim gowniamym pedale za grosze.
A tak przy okazji, znacie jakies dobre forum dla gitarzystów?
http://www.ultimate-guitar.com/forum/
Łapiesz inny dźwięk czy w jaki sposób nie możesz sobie poradzić?
Zamieść link do tej konkretnej wersji.
ok, mam
Jeśli chodzi o sam początek i wysokie dźwięki:
E -11-----------------------------11------------------------
B ----13----------------------13----------------------------
G -------12--11-----11--12--------------------------------
D -----------------------------------------------------------
A ------------------------------------------------------------
E ------------------------------------------------------------
Czyli palce jak do d-moll, do tego masz jeden dźwięk. W uzyskaniu charakterystycznego "rozstrojonego" brzmienia pomaga operowanie wajhą.