mikrofonidlo, czyli mam to robic przez line-in?
#edit
na line in tez nie bangla
#edit
na wejsciu mikro audacity mi nagrywa ladniutko
Wersja do druku
Nie nagrywajcie na mic in bo jest inna czułość w ogóle, gitarę podłącza się pod line in.
Pytanko:
- marka piecy i wzmacniaczy na R (nie roland) jakoś mało znana, takipolskibiały napis
- marka przetworników polskiej roboty, imię i nazwisko jakiegoś kolesia, nie mogę sobie przypomnieć
kurde już mi się wyrazy mylą, myślę o czym innym a piszę co innego
A właśnie jak podłączyć do komputera? Mam jakaś srednią karte muzyczną, szukałem w necie, ale albo jakieś zwroty dziwne, albo nic nie rozumiałem.
Potrzeba jakieś przejściówki kabel od gitary -> mikro, tylko jakiej
nie potrzeba karty graficznej tylko muzyczną (dźwiękową), kupujesz przejściówkę z dużego jacka na mini jack 3,5mm, podłączasz gitarę do kompa do line in, jak chcesz sie słyszeć to musisz mieć w sterownikach ustawione żebyś słyszał line in, a jak chcesz tylko nagrywać to ustawić nagrywanie z line in
@down
nie, zapomniałem napisać że nie roland, to była nazwa trochę dłuższa od roland/randall, mało znana marka, czcionka taka biała
Pajlok: Randall?
Pajlok, może Rivera?
Srry, muzyczna karta ofc.
#Swing
ta, jak bylem to obsługa patrzy się jak na złodzieja :d
#EDIT
Dzięki, takie coś:
http://allegro.pl/item961474336_prze...fon_do_pc.html
i jako mikrofon?
Tak właśnie taka. Nie jako mikrofon tylko podłączasz do "line in".
Bardzo lubię bawić się w improwizację na ciężki brzmieniu. Chciałem się w związku z tym zapytać czy to przejdzie (jeśli improwizacje będą dobre oczywiście). W moim "demie" popełniłem kilka błędów ale chciałem zwrócić uwagę na wzór ogólny tego zajęcia. Co o tym sądzicie?
http://adisek1234.wrzuta.pl/audio/75...H/improwizacja
Jak na tyle przesteru ile dales to zdecydowanie zabraklo pierdolniecia.
I generalnie strasznie nudny jest taki powtarzany w kolko motyw. Pare dzwiekow nie pasowalo do reszty. Proponuje nauczyc sie jakiejs skali bluesowej w roznych pozycjach, jakies ciekawe motywy na tej skali i rozpieprzyc system na przesterze.
piorunek nie bylo az tak zle, moze warto dodac na poczatku zamiast zwyklego pickingu jakies hammer-ony albo pull-ofy :P?
no i rytmike jakas wprowadz, bo grasz caly czas jednolitymi wartosciami rytmicznymi.
Siema! Mam pytanie odnośnie guitar riga. Jaka karta muzyczna wystarczy, żeby guitar rig działał poprawnie? Z jakiego zakresu cenowego? Na allegro jest sporo kart po 15-20zł, ale wątpię, żeby takie sobie dały radę. Więc jakie?
Ok starałem się trzymać tempo i jakoś tak wyszło.
Mi na zintegrowanej realtek HD trybi wszystko jak trzeba.
Nie dobra, poćwiczę jeszcze. Ale chciałbym posłuchać jak goście raczą sobie ze skalami w takim ostrym brzmieniu i jakie to skale.
Coś spróbuję poradzić.
Dzięki wszystkim za rady coś spróbuję z tym zrobić ale kurde to jest trudne. :D
metal to glownie skale molowe, rozpisz sobie skale a-minor i naucz sie ja transponowac + naucz sie akordow do tych skal i graj arpeggia na roznych pozycjach, ucz sie sweepu, shredowania na triolach. graj z metronomem, bo widac ze nieprzyzwyczajony jestes do zabawy rytmem. rob sobie podklady i improwizuj na nich. i wrzucaj tylko to, co wydaje ci sie ze jest zajebiste.
Znajdz sobie jakis kurs w stylu tych z justinguitar, albo wez obczaj co tam maja na may szkole, bo jak zaczniesz sie brac za wszystko naraz, to zrobisz najwyzej kupe.
Dlaczego nie łączysz skali bluesowej w tych 5 pozycjach skoro je znasz ? nie kumam... wytłumacz mi.
Pewnie, że łatwiej grać jedną pozycje ale gdy byś grał to solo pod jakiś podkład to niekiedy by po prostu nie pasowało :)
#up
Przecież pisze jak byk track's :)
np z guns N roses - guitarbackingtrack.com/bts/Guns_N_Roses.htm
Dlaczego by nie ?
Jeśli coś na skali jest zapisane jako np. #A to tego nie gramy? Gramy tylko te true dźwięki? Popatrzcie tutaj http://www.all-guitar-chords.com/gui...t&t=0&choice=1
Dzwiek A# dla pentatoniki E-mol to tzw. blue note, wiekszosc bluesmanow uzywa tych dzwiekow, zeby dodac takiej jakby duszy do swojej gry, te dzwieki sa tez nazywane "worried notes" mysle, ze ta nazwa wyjasnia celowosc ich zastosowania. Dla kazdej pentatoniki molowej istnieje taki dzwiek.
Dobra mam pytanie. Podlączalem gitare pod mikrofon, ale wszyscy piszą że ma być line-in. Jaki ma kolor line-in? I Co zrobic zeby bylo slychac. Podlaczalem pod niebieski ale nic nie lapie sygnalu...
Podaj link :) szukać mi sie nie chce, juz szukalem i gowno znalazlem.
Mial ktos kiedykolwiek stycznosc z malymi lampami w granicach 1000 zl (np. Vox AC4TV, ktorego prawdopodobnie zamawiam wieczorem)? Nie interesuja mnie tranzystory/hybrydy.
Mam na mysli combo, oczywiscie.
A i jeszcze jedno i prosze o wypowiedz jedynie osoby pewne swojej wiedzy na ten temat. Czym sie rozni head od tego, co jest w combo? Zwrocmy uwage na Vox AC4TV 8 (wersja z 8" glosnikiem zamiast 10"), Kosztuje kolo 730 zl. Head tego samego wzmacniacza kosztuje z kolei tez 730 zl. Moze mi ktos powiedziec, dlaczego ceny sa takie same? Czy nie bardziej oplaca sie poprostu kupic AC4TV 8 i do tego Extention Cabinet na 12"? Wyjdzie tyle samo pieniedzy co head+cab, a mozna powiedziedziec, ze "gratis" dostajemy male combo, z ktorym mozemy pojechac wszedzie. Jednak zaleznosc ta nie zachodzi przy Blackhearcie BH5. Head kosztuje kolo 800, paczka 700-800, a combo 1500. Nie kminie tego zupelnie ;d.
Kolejnym przykladem jest Orange Tiny Terror. Ceny combo i heada sa podobne, a sam glosnik z wersji combo jest przeciez wart z 300 zl.
W jakiej skali grane jest Thrill is gone, B.B. Kinga? Swoją drogą ten koleś rozpieprza wszystkie improwizacje na yt.
Co sadzicie o tego typu cwiczeniach? Oplaca sie robic? Ja robie jak tam mowia, jestem na 95 BPM :pKod:http://www.ultimate-guitar.com/lessons/guitar_techniques/sweep_picking_arpeggios.html
Myślę, że na pewno nie zaszkodzą. Od siebie polecam to http://prestissimo.blog.onet.pl/
Dlaczego nie mam możliwości regulacji tych gośności?
http://img340.imageshack.us/img340/1716/beztytuuav.png
abstrahujac od tego ze nie wiem czemu, bo technicznie sie nie interesowalem tymi wzmakami ani nigdy ich na oczy nie widzialem to ja bym powiedzial ze bardziej zalezy od tego czy chcesz miec combo do cwiczenia w domu(4W to nawet perki nie przeskoczy, probowalem) czy cabinetke(ktora brzmi nieco inaczej jednak, ale raczej jak ma dwa+ glosniki)
co do ampow to duzo sie nasluchalem o blackstarze ht5, jak bede w poznaniu to musze sie przejsc bo guitar heaven to jednak guitar heaven, pozatym moglbys zobaczyc voxa DA5, nieco bardziej modern niz av, butikowe labogi male ale bardziej jako ciekawostka ale generalnie jakbys mogl ograc cos butikowego to probuj i postuj wyniki; peavey classic 30 jest _mega_, z telecasterem nieogarnieta konfiguracja, recze za to(z LP moze nie wypalic); marshall class 5, brzmienie z youtubow i innych takich mnie powala ale kosztuje chyba wiecej niz 1k ;/ to bedzie moj zakup jak tylko kupie voxa vt100xl albo wroce do marshalla avt50
o zapomnialbym o najlepszym, blues junior fendera oO
Panowie mam problem.
Skierowane raczej do metalowych gitarzystow: staram sie nauczyc Raining Blood Slayera ze sluchu i ogarnalem praktycznie caly utwor poza tym riffem ktory tu zaczyna sie w 0:50
http://www.youtube.com/watch?v=SurqXyOjLxE
Jesli ktokolwiek jest w stanie mnie w jakikolwiek sposob naprowadzic na to co tam jest grane to bede baaaardzo wdzieczny
Pierwsze cztery progi na strunie E grane mniej więcej bez ładu i składu.
Slayer na live ponoć gra to na pałę, bo to jest za szybkie żeby grać to tak idealnie jak w tabach.
Na basowej E (w sumie nie E, bo strojenie oryginalne jest o 1 nizsze):
-5-3-2-0-6-4-3-0~ (zapetlone pare razy, konczace sie raz dwudzwiekiem, a raz dwoma):
D--3--- --------------
A--1--- ---------5---8---
E------- --------3---6---
http://www.youtube.com/watch?v=GpC33bQIYSc
Mam taką gitarę: http://www.epinions.com/reviews/pr-A...coustic_Guitar i czy ona jest dobra dla samouka?
Pierwszy review:
PozdrawiamCytuj:
My biggest complaint about this guitar is the string action. It would be nearly impossible for a beginner to play this guitar because their finger tips would be ripped to shreds. For a more seasoned player, this might be a good thing. But for the beginner, a nice, loose, string action is recommended to get started.
I think this guitar would be best suited for intermediate players that are looking to go a step up from the beginner models. It could be used for recording and can definitely be used for live gigs. I wouldn't recommend it for beginners.
Killavus
Moim zdaniem każda gitara jest dobra, szczególnie jak już ją masz :D
@up
Tak sie zastanawiam skoro jest wysoka akcja strun to niech sobie gość ją obniży prętem napinającym. No chyba, że ta gitara nie posiada czegoś takiego to sie robi problem. Ale zawsze mozna zalożyć inne struny i jakoś da rade. Wystarczy pokombinować. Od biedy tak mu się palce wyrobią, że będzie mógł grać na stalowych linkach takich do płotów :D
Ale dam radę jakoś się na tym nauczyć chyba, nie?
Ja grałem na początku na klasyku który miał akcje chyba pare kilometrów od gryfu, ogólnie mimo nylonowych strun gitara tak twarda, że japierdole.jpg, jak przerzuciłem się na akustyka z wąziutkim gryfem i niską akcja to różnica była przeogromna, a ponoć na metalowych strunach się ciężej gra-.- (kto to wymyslił?). Odrazu zaopatrzyłem się w struny 12 i prawdopodobnie następny komplet kupię grubsze, bo te mi się wydają za cienkie. Ale na moim klasyku na pewno wyrobiłem sobie technikę, co na dobre wyszło. Na każdej gitarze można grać, jeśli się ją da nastroić.