no ja osobiscie nie mam, ale co kto woli
Wersja do druku
jakby co to ja tez nie mam http://slizg.eu/images/smilies/icon_dunno.gif
@
a to czego dokladnie nawiazujesz? ilosci pojawiajacych sie materialow? icj jakosci?
Co myślicie o połączeniu Palucha i Kaliego bo mnie te kawałki promujące płyte nie podeszły wcale
Rap nie umarł, nie umierał i nie umrze, po prostu ciągle się przemienia, przekształca i coś nowego do niego wpływa. Ogólnie w Polsce skończyły się dobre patenty, jeżeli ktoś nowy coś robi, to nie jest to świeże, ewentualnie zrobi to lepiej. U nas nie problem z producentami, tylko z artystami. Za dużo kiepskich graczy ma wysokie przebicie, słabe płyty są promowane, gatunek kojary się przez to z czymś nieudolnym. Nie wiem jak Donatan mógł wzbudzić taki zachwyt, że po swojej płycie występuje na TopTrandy Festival :o
#ma ktoś TomB - Wystudzony Temperament vol1vol2 na kompie i mógłby to udostępnić do pobrania? W necie za bardzo nie ma, to co znalazłem to już wygasło.
rzuccie jakimis fajnymi bitwami na wolno, bo cos zajawke zlapalem
aha aravons, tomb na chomiku jest
http://www.youtube.com/watch?v=KdkKTCWN6dE
choć pewnie znasz
zawsze się jaram jak wjeżdża ten bit Grand Agent :D
konczacych sie materialow do samplowania ? stary, materialow jest nieskonczonosc. to, ze amatorscy producenci ida na latwizne i wybieraja najlatwiejsze i najbardziej przeruchane przez zawodowych producentow soulowe sample nie znaczy, ze materialy sie skonczyly. inspiracje do robienia bitow sa wszedzie, nie tylko w jazzie, soulu i funku, a nawet jesli ktos chce samplowac tylko te gatunki to zapewniam, ze plyt jest PIERDYLIARD i kazdy na pewno znajdzie jakies swoje unikalne sample i wlasne patenty.
spojrzmy chociazby na takiego "clams casino", ktory robil bity na zasadzie "wpisuje slowo X na bearshare, sciagam piosenke, wycinam fragment, nakladam efekty itd". przeciez nie zawsze trzeba uzywac sampli, mozna cos zagrac samemu na klawiszu.
problemem nie jest to, ze "koncza sie sample". problemem jest to, ze kiedys, kiedy nie bylo tak latwego dostepu do internetu, a o sciaganiu piosenek malo kto slyszal, producenci mieli swoje wlasne biblioteki sampli, kazdy zgrywal je w taki sposob, na jaki sprzet mu pozwalal, stad ten sam brejk mogl brzmiec zupelnie inaczej u kogos kto mial kozacki sprzet, niz u kolesia, ktory zgrywal po taniosci.
teraz wydaje mi sie, ze duzo producentow korzysta z gotowych drumpackow, sampluje tych samych wykonawcow z plaskiego mp3, stad bity brzmia podobnie.
przyznam szczerze, ze malo jest obecnie rozpoznawalnych producentow z charakterystycznym stylem na polskiej scenie. kiedys lecial bit noona czy kixnare i juz wiadomo bylo kto go zrobil. teraz? nie wiem w sumie sam, soulpete (przynajmniej w bitach na rap addix) jest dosc charakterystyczny.
@up
Chciałbym dodać, ze samplowanie a granie na klawiszach to dwie różne rzeczy. Mi głownie chodzi o sampling, i o treść rapową.
A samplowanie z mp3 to..(sami sobie do powiedzcie).
no ok, ja po prostu uogolnilem te kwestie do "powielanych bitow".
a jesli chodzi o sample, to wydaje mi sie, ze moja odpowiedz powinna byc wyczerpujaca :). zajrzyj czasem na fora o beatmakingu, gdzie znajdziesz chlopakow, ktorzy sampluja rozne ciekawe gatunki muzyczne i maja swoje wlasne bebny, podkolorowane na swoich patentach.
nie podchodzi mi