No to wału, jak zwał tak zwał, na jedno wychodzi, bo krzywki zaworowe i tak się ustawiają zgodnie z położeniem wału.
Silnik musi wiedzieć w jakiej fazie ruchu są tłoki w komorze silnikowej żeby ładnie odpalic.
No to wału, jak zwał tak zwał, na jedno wychodzi, bo krzywki zaworowe i tak się ustawiają zgodnie z położeniem wału.
Silnik musi wiedzieć w jakiej fazie ruchu są tłoki w komorze silnikowej żeby ładnie odpalic.
Usterka czujnika położenia wału byłaby widoczna na komputerze diagnostycznym. Zacznij od pompy, jeżeli to nie ona to poprostu zwrócisz - proste.
Btw, gdzie ja posądzałem wtryski? Wtryski również widoczne były by na komputerze.
Zainteresowałem się trochę bardziej sprawą i widzę że są wersje z cewką i są również z kopułką więc to musisz ustalić. Może zrób zdj spod maski?
Sprawdź przede wszystkim ciśnienie paliwa!!
I oczywiście kup plaka - to Twój przyjaciel ;)
Człowieku to jest diesel więc może ci nawet film nagrać a ty i tak nie znajdziesz tam cewki/kopułki.
Tylko że czujnik położenia wałka rozrządu służy do ustalania na którym cylindrze ma nastąpić teraz wtrysk paliwa (a tutaj jest zasilania pompa wtryskowa więc jest zbędny)
Czujnik położenia wału pokazuje prędkość silnika i na jej podstawie w benzynie ustala kąt wyprzedzenia zapłonu a w dieslu kąt wyprzedzenia wtrysku (tutaj również reguluje to pompa wtryskowa).
@Haxigi
Skoro sie nie zapowietrza spróbuj go odpalić z plaka/zmywacza i zobacz jaki będzie efekt. Jak odpali normalnie to szukaj przyczyny kącie wtrysku, cisnieniu paliwa albo czujniku temperatury. Chyba że problem stopniowo narastał i odpalanie z samostartu nic nie daje to można też szukać problemu w sprężaniu.
właśnie problem narastał, auto stoi u mechanika i on aż za głowę się chwycił jak próbował odpalić.
Mówi do mnie: no w tym tyg raczej nie mam czasu zobaczyć co z odpalaniem, ale najpierw wjadę nim do garażu, a potem pogadamy dalej.
Ja trollface: no dobra xDDD powodzenia
filtr paliwa wymieniony - auto chodzi jak głupie XD
O to widzę seryjnie wyszło jak w Housie xD