Co to za chip i za ile? Opowiedz cos wiecej ;]
Dobrze sie zbiera ten twoj golfik
Wersja do druku
https://imagizer.imageshack.us/v2/96...0/838/51kf.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=1gZUgehy5-w&feature=youtu.be
Tutaj galeria http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297
W oryginale nie było takiego, ale miażdzy system
Chip 200zl (kupilem używane ecu z wgranym nowym programem) , wtryski z samochodu który dachowal (170zl) , widok hondy prelude 2.0 dostajacej baty =bezcenne :D
Nic dziwnego, bo silnik Prelude F20A4 to straszny kondon :D
Jak prelude to tylko jest sens iść w h22a2 :D
Btw, wtryski jakie masz ? 230 czy mniejsze ? :D
mnieeeejsze, mam wtryski asv wiec to 0,205
Każdy silnik ma zapas mocy, którą czip "dokłada" i jest gitara, jak dobrze zrobione, to nic nie ma prawa się zepsuć, a są nawet przypadki, że auto mnie pali.
No cóż, nie znam żadnego przypadku, gdzie auto po chip tuningu pojezdzilo by dłużej niz 20k km bez awarii silnika. Poza tym mówienie, ze ściąganie blokad na ten rzekomy zapas mocy silnika nie zmienia jego żywotności, to moim zdaniem bzdura. Przecież po cos te blokady są założone.
A do kolegi wyżej: jak auto, które dostaje więcej paliwa może spalać go mniej? Bo chyba nie mówimy tu o popularnym wśród chip "tuningowcow" odłączeniu pompy wody;).
@up
Tylko ten zapas mocy uwalniany jest w innych samochodach, tych nowszych i cięższych. Zauważ, że są samochody z jednakowym silnikiem które ważą po 1200kg i takie które ważą 1700kg, są także różne moce i momenty obrotowe mimo takiego samego silnika, to raz.
Dwa, jeśli mowa o spalaniu. Silnik po chipie jest mocniejszy, szybciej wchodzi na obroty, dzięki chip'owi zmieniasz moc i wartość momentu, a tym samym masz większą moc na niższych obrotach, samochód szybciej reaguje, dzięki temu możesz go trzymać na niższych obrotach niż seryjny, stąd mniejsze spalanie :D
Poza tym sam wiesz, że produkcja silników to produkcja ciągła, maszynowa, jedna konkretna budowa i jazda, nikt nie bawi się z każdym silnikiem z osobna, a potem ten sam silnik trafia do różnych pojazdów, resztę domyśl się sam.
Skoro są różne moce, to znaczy, że są to dwa różne silniki, przy założeniu, że reszta podzespołów jest taka sama.
Byłem dzisiaj w salonie BMW, gdzie pracuje mój znajomy i serwisuje auto moim rodzicom. Pytając go o ten 'zapas mocy', powiedzial, ze nie ma niczego takiego przynamniej w samochodach tej marki :). Jedyne zapasy jakie możesz mieć, to te po odblokowaniu obrotów w samochodzie, jak on to ujął "tych oznaczonych czerwonym polem", ale chyba kazdy moze sie domyslec do czego to prowadzi.
Jesli ten chip tuning jest taki cudowny, to dlaczego salony samochodowe jak i warsztaty zajmujace sie PRAWDZIWYM tuningiem samochodów nie zajmują sie tego typu modyfikacjami? Poza tym nie wydaje mi się byś mógł zmieniać sobie moc i moment obrotowy grzebiąc jedynie w komputerze pokładowym.
Poza tym nie rozumiem po co kupować auto z silnikiem dizla i potem go cziptuningować, skoro można kupić auto z większym silnikiem?
"uwalniania sekretnego zapasu mocy" hehe to dobre, silnik to nie tibia, że możemy sobie questy robić
chip tuning polega na zmianie kośći pamięći, na których wgrane są mapy sterujące silnikiem (soft). zmiana niektórych wartości takich jak ciśnienie doładowania turbosprężarki, zwiększenie dawki paliwa wtryskiwanego do silnika, zwiększenie ciśnienia podawanego paliwa poprzez wymianę wtrysków powoduje zwiekszenie mocy i momentu obrotowego silnika
żaden warsztat zajmujący profesjonalnym tuningiem nie zajmuje sie chip tuningiem ? wiec jak strojone są samochody, w których wymieniane są podzespoły? magicznym zaklęciem? :)
co do kupowania auta z wiekszym silnikiem. wiekszy koszt zakupu, drozsze czesci eksploatacyjne, drozsze ubezpiecznie, wieksze spalanie.
Jesli chodzi o ten komputer pokladowy, to masz racje, fatalna pomylka.
Tak, tylko zauwazmy,ze wzbogacajac mieszanke i dostarczajac wiecej paliwa zwiekszamy cisnienie dostajace sie chociazby do turbosprezarki, ktora tez ma okreslony zakres cisnien w jakich moze wytrzymac.
W tym miejscu polecam zapoznac sie z : http://www.racingforum.pl/lofiversio...hp?t38749.html
Dlaczego niby wiekszy koszt zakupu? Ceny czesci nie roznia sie jakos znacznie. Wieksze spalanie - nie zawsze. Czasem wiekszy silnik jest o wiele bardziej optymalny. A z wlasnych obserwacji dodam, ze wieksze silniki sa trwalsze jesli chodzi o eksploatacje :).