Kazdy stary diesel pojedzie. Nie lubie jak za kims jade a ten zalal bio i jebie mi plackami, odrazu czuje sie glodny.
Kazdy stary diesel pojedzie. Nie lubie jak za kims jade a ten zalal bio i jebie mi plackami, odrazu czuje sie glodny.
No jo, ale co można nazwać starym dieslem. Audi a4 1.9 tdi z 95 roku to stary diesel ? Czy chodzi o to żeby nie było tego turbo diesel tylko zwykły diesel ? Jakieś wskazówki jak szukać tego na otomoto ? W sensie rocznik do kiedy czy cuś :P I ten nowy biodiesel co jest sprzedawany w benzynowych to go mozna zalewac do nowszych diesli ? Czy trzeba specjalnego silnika do niego ?
Najlepiej zwykły diesel, np taki 1.9 SDI 68 KM. Albo te stare diesle z Merców W123,W124
mercedes w124 2l diesel 75km nie do zajechania
Zwykły, wolnossący, bez wtrysków.
stary dizel to dizel bez turbiny ;) kup se mesia 124 tak jak ktos wyzej pisal albo 123 ale bardzo ciezko o nie zlamana beczke.
Ja bym chciał nadmienić, że jak jadę za PKSem z biogazem a czasem z wejcherowa takie spotykam teraz jak ELKĄ popierniczam to ma sie ochotę wysiąść i przebić mu opony oraz zabrać kluczyki. Chyba że jestem głodny, to pytam się instruktora czy do MC mogę na frytki skoczyć ( bo to podobny swąd ) ;D
Do audika bym nie lal. Moze byc turbo, moze bez. Stare konstrukcje diesla to sa prawdziwe silniki (jak dla mnie) bez zadnych gowien w sobie. Lejesz co chcesz i jedziesz. Jak jezdzilem u kumpla ojca w wakacje kamazem to opalowki sie wlalo i jazda. Kup golfa II w dieslu spalanie 4-5 l w zime max 6. Tylko nie lej rzepaku w zime.
Panowie, need help. Wymieniałem się dzisiaj argumentami z koleżanką na temat tego co mówił jej chłopa. Wg mojej wiedzy jej chłopak nie ma pojęcia o sprzęcie, ale nie sugeruję, że ja się mogę mylić.
1. Turbina w vectrze B ( diesel 1.7 (?), 99rok (ta po liftingu), przerobiona na 110/120KM), działa zawsze powyżej 1,5k obrotów ? Przecież z tego co ja wiem turbina włącza się gdy auto rozpędza się powyżej 3k obrotów i zasysa powietrze aby nadać powera silnikowi, a nie działa cały czas nawet w jeździe po mieście. Do tego przy gaszeniu trzeba jakiś czas odczekać na włączonym silniku po zaparkowaniu aby turbina się ochłodziła, a przed ruszeniem po zimnym starcie trzeba odczekać aby turbina się nagrzała ? Na moje to co ona przedstawiała to bzdury, a wiem to po Scenicu 99rok 1.8 diesel - tam jak jedziemy 80 to turbina wyłączona, ale jak się przyciśnie więcej gazu to turbina włącza się i słychać ten specyficzny dźwięk.
2. Passat B5 1.9TDI ma 90KM ? Skoro audi a4 1.9TDI ma 90 to chyba większość tych serii 1.9TDI z modelów B5 powinno mieć tyle samo KM. Czyż nie ?
co do drugiego pytania , to zalezy jaki rocznik , ale raczej zdaje mi sie , ze od setki wzwyz
Ad.1. To jest indywidualna sprawa, od kiedy turbo się załącza. Zazwyczaj od najniższych obrotów, właśnie po to, aby nie było turbodziury. Diesle kręcą się niżej niż benzyny, a przy 3k obrotów wypada wrzucać wyższy bieg, przynajmniej u mnie w Pasku B5 przy 3k+ to już trochę głośno się robi.
Ad.2. A z tym to różnie. W B5 miały 90, 101, 105, 110, 115 i 130KM. A A4 z 1.9 to też chyba 130-konne robili.
A dokładniej:
TDI (całe na szaro) to zazwyczaj 90KM (wyjątek: VW passat B6, VW Jetta, VW Golf V - mają wtedy 105KM (pompowtryskiwacze)
TDI(czerwone jest tylko "I") to 110KM, albo 115
TDI(czerwone litery "D" i "I") powinno być 130KM (pompowtryskiwacze)
TDI (całe na czerwono) - 150 KM (istny szatan ; D) stosowane w VW Golfach IV i VW Borach.
SDI (szare) - silnik o mocy 68KM, ale wół roboczy jakich mało. Czym byś nie zalał, to pojedzie ;). Wolnossący, bez turbo, czyli prosta technika
2. B5 ma 90KM bez zadnej czerwonej literki w TDI, potem odpowiednio 110 z czerwonym I i chyba 130 czy 135 z czerwonymi DI.
Mam problem z uruchamianiem Lanosa. Jezdze nim dopiero od 3miesiecy, a dzisiaj pojawil sie problem. Mam w nim gaz i do dzisiaj normalnie ruszal na gazie, a dzisiaj juz za chuja. Musialem ruszyc na benzynie. Co moglo sie zjebac? Na sobote jestem umowiony do mechanika, ale mzoe to jakies gowno.