Jeśli monitor odświeża obraz 100 razy na sekundę, a Twojemu przeciwnikowi odświeża 140 razy na sekundę, to oznacza, że u Twojego przeciwnika pojawia się nowa klatka co 7 milisekund, a Tobie co 10 milisekund. Jeśli zaczniemy iterować od 0 to w ciągu 70ms Ty zobaczysz 8 klatek (0ms, 10ms, 20ms, 30ms, 40ms, 50ms, 60ms, 70ms), a on w tym samym czasie zobaczy ich 11 (0ms, 7ms, 14ms, 21ms, 28ms, 35ms, 42ms, 49ms, 56ms, 63ms, 70ms). Serwer ma 128 tic, więc sam odświeża informację 128 razy na sekundę (co niecałe 8ms). Tak więc dla serwera jest to (0ms, 8ms, 16ms, 24ms, 32ms, 40ms, 48ms, 56ms, 64ms).
Jak popatrzysz sobie na chwile, w których serwer odświeża dane, to raz masz przewagę Ty, raz przeciwnik. Przeciwnik może mieć maksymalnie 9ms przewagi nad Tobą, a Ty maksymalnie 4ms nad nim. Jednak częstotliwość odświeżania informacji na serwerze sprawia, że raz on ma przewagę maksymalnie o 5ms, a raz Ty maksymalnie o 4ms.
Moim zdaniem różnice są pomijalne jeśli chodzi o czasy reakcji. Co innego płynność animacji i samo postrzeganie i dostrzeganie szczegółów w grze.