-
Czekaj na nowych klientów, być może okażą się opłacalni. Pomysł skupu jest ciekawy....pomyślę nad tym, ale to nie jest kwestia najbliższych dni. Docelowo nie będzie kilkudziesięciu graczy tylko mam nadzieje kilkuset (kilka tysięcy). W grze, na której wzorowałem swoje rozwiązania rynkowe nie było takich problemów, ale tam serwer był zaludniony. W każdej grze jest tak, że pierwsi gracze mają najtrudniej i ciężko to przeskoczyć, wprowadzanie mechanizmów ułatwiających, które potem nagle zostaną wyłączone nie wchodzi w grę. Coś takiego odbija się potem przysłowiową czkawka przez długi czas (sprawdzone w L2).
EDIT: kasa w drodze, kupiłem coś.
-
Dzieki za kase, teraz juz troche rusze. Na poczatku za nim sie nie ma drugiego pola powinni `NPC` skupowac czasami (np 1 na 10) towary wylacznie z jednego pola. Zeby nie bylo za latwo, ale tez zeby nie bylo sytuacji gdzie musisz kupowac nasiona zeby je potem sprzedac.
-
Po części tak jest, do 4 poziomu klienci skupują tylko to, co możesz wyprodukować na pierwszym polu. Jednak dalsze poziomy to wyższa poprzeczka. Zauważ, że nie każdy będzie miał pole równinne i leśne już na samym początku gry. Niektórzy będą musieli poczekać na drugie gospodarstwo - ale gra jest silnie nastawiona na handel, jest to niedogodność przy małej liczbie graczy, ale na zaludnionym serwerze nie powinno stanowić problemu. Mając tylko pola równinne będziesz zawsze miał nadwyżki pewnych roślin, sprzedając je zyskasz fundusze na zakup pozostałych roślin i produktów.
Da się również rozwinąć bazując tylko na własnej uprawie i kupowaniu ze sklepu - prekursorzy tych testów byli do tego po prostu zmuszeni, testy zaczęły się zanim powstał rynek!
-
3.7k kartofli i 4.2k rydz to jak ma ktos cos na sprzedaz? albo wymienic za kalafior/muchomorki czy cos ;d
-
Juz wystawiam swoje nadwyzki.
-
dzieki ;) 4 pole zrobione ;d
-
Kupię wszystkie kurki, marchewki i paprocie ! Na rynku pusto ;d.
-
-
:D co tam jak tam.
Przydałyby się aktualne statystyki bo dawno nic nie było:)
Jak idą prace?
-
num jak tam kluby ida jakos? :d
-
Kluby jakoś idą, dziś/jutro powinna powstać lista klubów. Lista będzie dostępna poprzez gazetę oraz ikonkę klubu (tylko w przypadku, gdy gracz nie należy do żadnego klubu).
Lista będzie wyglądać podobnie do tej z rynku (listy ofert dla danego produktu). Będzie więcej kolumn (nazwa klubu, punkty, poziom, ilość członków, rekrutacja on/off) z możliwością sortowania po każdej, oprócz nazwy i rekrutacji. Po wybraniu jednego z klubów pojawi się jego dodatkowy opis oraz (ewentualnie) opcja złożenia podania o przyjęcie. Przy okazji wypróbuję trochę inne podejście do formularza - takie bardziej thin-clientowe, z wykorzystaniem technik, które powstały przy tworzeniu rynku.
Z poziomu okna wywołanego z ikonki (nie z gazety) będzie można dodatkowo założyć własny klub.
Zaraz potem, na bazie mechanizmów listy klubów zrobię listę graczy.
Wyświetlenie takiej listy to nie ot takie wzięcie i posortowanie danych.
Przykładowo - wstępna wersja algorytmu - dla listy graczy:
kontekst każdego zalogowanego gracza istnieje w pamięci. Na osobnej liście istnieje skrócony kontekst wszystkich graczy istniejących w systemie. Podczas zmiany wartości kasy/expa/poziomu ten skrócony kontekst musi być aktualizowany.
Wyobraźmy sobie, że ktoś chce wyświetlić listę wszystkich graczy posortowaną po expie. W trakcie takiego sortowania nie można zmienić wartości expa w jakimkolwiek elemencie (kontekscie skróconym). Blokowanie aktualizacji kontekstu skróconego na czas sortowania nie jest rozwiązaniem.
Mój sposób postępowania wygląda mniej więcej tak:
W sytuacji gdy wymagane jest wyświetlenie listy graczy pobierana jest indywidualna dla każdego gracza lista-kopia (jeśli istnieje). Odpowiednio posortowana itp. Lista taka posiada swój numer aktualizacji. Następuje porównanie z listą-kopią skróconego kontekstu, jeśli indywidualna lista gracza nie istnieje lub ma nieaktualny numer aktualizacji zastępowana jest kopią listy-kopii skróconego kontekstu (jeśli ta lista-kopia nie istnieje to jest tworzona a na czas jej tworzenia blokowane są aktualizacje skróconego kontekstu).
Fakt aktualizacji skróconego statusu będzie powodował zwiększenie numeru aktualizacji listy-kopii oraz usunięcie listy-kopii, co przy następnym żądaniu wyświetlenia listy spowoduje wygenerowanie aktualnej wersji.
Indywidualna kopia listy-kopii będzie po krótkim czasie (kilka min) usuwana z kontekstu gracza.
Ktoś kiedyś pisał, że lubi takie wynurzenia programistyczne ;)
kasiorka:
FrozenShade 3751520
Anonim 2105581
Kaszub 1791346
Perkun 1721595
Kamysz 1438450
Opok 1304973
Palldino 1293706
kustra 1065127
JojoKapitan 1002302
Kenji 997247
OAdamska 805185
Hajki 748089
Pyroflames 743100
Xplosive 725814
Paszczak 717705
nowy 707011
Mikol 662382
Bat 658177
Maro 617711
Paulina 606460
exp:
FrozenShade 1201028
Kenji 901970
kustra 814851
Palldino 733164
JojoKapitan 639181
BoxKustry 616319
Kaszub 585495
Anonim 496304
Pyroflames 399597
Perkun 337079
Zoltan 334382
Paszczak 326418
Opok 257823
Sti 252995
Bat 245648
Nemesh 237896
Aureos 234104
PvP 214248
Ereis 206513
CSNaoczni 194547
-
Na temat kodowania i tak nic nie kumam ;dd ale zajeboza, że kluby będą. Może Torgowy klub zrobimy :D?
-
-
Z screena wychodzi na to, że gracze nie będą mogli tworzyć własnych klubów :D
No bo jeśli ktoś zakłada klub to w ilości członków powinien być przynajmniej 1 osobnik;P
Tak wiem czepiam się, a tak naprawdę to chciałem upnąć temat.
-
Tam jest 0 w kolumnie czlonkowie bo to sa istniejace kluby stworzone z palca w bazie. Będzie dobrze.
Btw, zrypalem troche przy doborze roslin na koleje poziomy za bardzo sugerowałem sie questami. Zapomnialem o budynkach. na np 11 poziomie wypadalo by wprowadzic cos nowego, z wykorzystaniem dostepnych roslinek. Najlepiej zeby to byl juz mix (2 wymagane skladniki) z roslin lesnych i rowninnych. Ktos ma jakiś pomysł?