Aktualizacja!
Poprawione błędy, wstawione kilka nowych grafik.
@Perkun: znalazłem!
@Kenji: w ostatniej chwili zdążyłem to wrzucić do tej aktualizacji ;)
Wersja do druku
Aktualizacja!
Poprawione błędy, wstawione kilka nowych grafik.
@Perkun: znalazłem!
@Kenji: w ostatniej chwili zdążyłem to wrzucić do tej aktualizacji ;)
To co wyskakuje to nie mam pojęcia, musi to być jakiś komunikat z przeglądarki. Na tymczasowej stronie jest tylko jedna rzecz możliwa do ściągnięcia - applet, można sobie to sprawdzić nawet w kodzie strony. Znajomy mi mówił, że czasem applet chce się ściągać jako archiwum tar.gz. Czemu? nie mam pojęcia.
Błąd z kasą - w momencie zakupu pola uprawnego lub czegokolwiek z rynku, ze stanu aktualnego pobierana była kasa, info o aktualnym stanie leciało do appletu, wszystko wyglądało ok, wyświetlały się prawidłowe dane. Brakowało wysłania aktualnego stanu do opóźnionego zapisu. Jeśli po zakupie pola lub czegoś na rynku gracz zdobył doświadczenie, wydał kasę w inny sposób lub zarobił - błąd nie był widoczny bo pozostałe zmiany statusu gracza wyzwalały opóźniony zapis danych do bazy ;)
Mam nadzieję, że to jakoś łatwo ująłem ;)
Nie wiem, czy ktoś już to pisał, ale znalazłem mały błąd z bonusem:
Załącznik 291918
:D dziś logując się, zwróciłem uwagę na zablokowaną możliwość wpisywania znaków specjalnych :D Czyżby ochrona przed injectionem?
@Iksu: dzięki
@Kenji: przed injectionem bronię się po stronie serwera ale teoretycznie już sama biblioteka obsługi bazy zapewnia mi jakąś tam podstawową ochronę. Zabezpieczenie pól edycyjnych to bardzo słabe zabezpieczenie, wystarczy, że wbijesz się w transmisję i podłożysz jakiś pakiet zawierający injectiona w miejscu zawartości np pola tekstowego. Oczywiście, żeby się wbić w moja transmisję trzeba jeszcze rozszyfrować pakiety - możliwe do zrobienia, ale jest to już kolejne utrudnienie.
Czemu więc filtruję znaki? Moje pola edycyjne mają typy: login, name, number, float, alphanum, text.
Zobacz jakie znaki są dostępne w treści maila, tam ograniczeń prawie nie ma a mimo wszystko powinno być bezpiecznie.
Wykonanie każdego 'polecenia' od klienta rozpoczyna się serią testów jednostkowych i weryfikacji danych przychodzących. Lata programowania nauczyły mnie takiej małej paranoi.
Przyjemnie czyta się takie wiadomości: "Z życia programisty".
Przeglądając internet zauważyłem grę rolniczą właśnie o nazwie PGR
http://gry-przegladarkowe24.eu/gry-dla-dzieci/pgr.html
Zastanawiam się czy nie wpłynie to na tytuł twojej gry :P
Widziałem to, ta gierca nie ma nic wspólnego z PGRami, to słabizna.
Poza tym moja gra to "PGR Online" a sama nazwa PGR nie jest zastrzeżona, w dodatku to skrót używany w normalnym języku.
O różne rzeczy się czepiają.
Jak tam kodzenie klubów.
Tak się zastanawiam.
Gracze będą mogli zrzeszać się w kluby i w jakiś sposób je rozwijać[Rozbudowywać]? Np. w celu dostawania lepszych zadań.
Czy planujesz by gra była tylko i wyłącznie oparta na koegzystencji graczy, czy jednak będą możliwości zaszkodzenia swoim rywalom?
Standardowo zapytam jak tam topka:D?
Kluby na razie w fazie projektu i przemyśleń - kończę kilka innych rzeczy, w tym 'pole premium' tylko pod zabudowę. Raczej ostateczny obraz nie będzie sie róznił od tego, o czym juz pisałem.
Kluby być może będą miały poziomy okreslaące maksymalną ilość graczy. Zadania będą równiez wymagały konkretnego poziomu, ale nie będa miec wymagań co do ilości członków.
Nie przewiduję żadnych działan ofensywnych - tu ma być grzecznie.
Top kasa:
Kamysz 1438450
FrozenShade 1233628
Kenji 979256
Aureos 882026
Perkun 805795
Hajki 748089
Palldino 667845
Maro 649660
Pyroflames 618414
Mikol 583524
Paulina 444377
Kaszub 432330
Holczan 374156
JojoKapitan 353054
Anonim 349488
Ebonita 309151
neuromaniac 254363
Opok 251291
Ligar 231755
Bat 206797
Top exp:
kustra 405331
FrozenShade 368818
BoxKustry 327875
Kenji 286659
Kaszub 251948
Palldino 203623
JojoKapitan 199522
Perkun 188987
Holczan 179353
Hajki 162272
Mikol 157948
Maro 144613
Aureos 141498
Kamysz 135961
Pyroflames 131060
Opok 122220
Sunek 119331
Wootang 114432
Fente 113120
CSNaoczni 106438
Takie pole będzie dostępne dopiero przy drugim gospodarstwie. Są tam miejsca na 2 budynki, czyli połowa normalnego pola. Jest to 1/8 bonusu, przy czym budynki nie zapewniają aż takiej przewagi, zarówno w doświadczeniu jak i dochodach, da się nawet bez nich grać. Z własnego doświadczenia wiem też, że nie 'pracują' one 24/7. To jest niewielki bonus który wygląda na trochę większy niż w rzeczywistości i dodatkowo przywiązuje gracza do posiadania premium. A jest to potrzebne, bo serwer nie opłaci się sam, sam też z przyjemnością wypił bym od czasu do czasu jakąś lepszą flachę siedząc i kodząc kolejne rzeczy do gry.
Wiem niestety, jak to wygląda w grach, gdzie takie premium lub dotacja nie daje nawet minimalnych, realnych korzyści. Znajomy, który bawił się w stawianie serwerów lineage 2 na każdy koniec miesiąca dokładał z własnej kieszeni kasę po to, żeby inni mogli grać za darmo. W końcu mu się znudziło. Ta gra ma na siebie zarobić i być może, w przyszłości być podstawą do założenia mojej własnej działalności gospodarczej. Mam już 33 lata i coraz mniej mi się chce pracować dla innych. Może tak dla odmiany, za jakiś czas sam bym zatrudnił parę zdolnych osób.
Wracając do premium, dostęp do tego będą mogli mieć również gracze, którzy nie kupią monet za złotówki - spółdzielnia umożliwi handel monetami, doskonale się to sprawdzało w grach które obserwowałem i analizowałem. Sam przez rok gry w WF miałem premium nie wydając ani grosza, przy czym w WF z premium można było mieć 18 pól, bez premium chyba 10 czy 11. To nieporównywalnie większe korzyści.
@Kenji: Zarywałem noce w ogame polując na floty i złom, siedziałem w pracy i niepostrzeżenie próbowałem wykampić wojska przeciwnika w travianie. Spędziłem niezliczoną ilość wieczorów 'nołlajfując' w wyścigu szczurów na różnych serwerach lineage. To męczy. A ja nie chcę męczyć ludzi ;)
Cóż jako były murzyn zarządzający forami od GameForge rozumiem twój tok myślenia :) pamiętam dźwięk budzika zrywający mnie o 3 w nocy w celu sprawdzenia czy nie znajdę czegoś ciekawego.
Może gdy PGR osiągnie sukces pomyślisz o jakimś casualu bojowym;P
Najpierw to niech szanowny PGR raczy na siebie w ogóle zarobić, definicje sukcesu ustalimy potem. A te wszystkie 'milijony' z 20 żywych serwerów zacznę wydawać dopiero jak je zdobędę ;D