sorry ale to przesada
premium powinno ułatwiać/uprzyjemniać grę(przykład - LoL, GW2), a nie dawać wyraźną przewagę (przykład - Tibia, Settlers Online)
Wersja do druku
Takie pole będzie dostępne dopiero przy drugim gospodarstwie. Są tam miejsca na 2 budynki, czyli połowa normalnego pola. Jest to 1/8 bonusu, przy czym budynki nie zapewniają aż takiej przewagi, zarówno w doświadczeniu jak i dochodach, da się nawet bez nich grać. Z własnego doświadczenia wiem też, że nie 'pracują' one 24/7. To jest niewielki bonus który wygląda na trochę większy niż w rzeczywistości i dodatkowo przywiązuje gracza do posiadania premium. A jest to potrzebne, bo serwer nie opłaci się sam, sam też z przyjemnością wypił bym od czasu do czasu jakąś lepszą flachę siedząc i kodząc kolejne rzeczy do gry.
Wiem niestety, jak to wygląda w grach, gdzie takie premium lub dotacja nie daje nawet minimalnych, realnych korzyści. Znajomy, który bawił się w stawianie serwerów lineage 2 na każdy koniec miesiąca dokładał z własnej kieszeni kasę po to, żeby inni mogli grać za darmo. W końcu mu się znudziło. Ta gra ma na siebie zarobić i być może, w przyszłości być podstawą do założenia mojej własnej działalności gospodarczej. Mam już 33 lata i coraz mniej mi się chce pracować dla innych. Może tak dla odmiany, za jakiś czas sam bym zatrudnił parę zdolnych osób.
Wracając do premium, dostęp do tego będą mogli mieć również gracze, którzy nie kupią monet za złotówki - spółdzielnia umożliwi handel monetami, doskonale się to sprawdzało w grach które obserwowałem i analizowałem. Sam przez rok gry w WF miałem premium nie wydając ani grosza, przy czym w WF z premium można było mieć 18 pól, bez premium chyba 10 czy 11. To nieporównywalnie większe korzyści.
@Kenji: Zarywałem noce w ogame polując na floty i złom, siedziałem w pracy i niepostrzeżenie próbowałem wykampić wojska przeciwnika w travianie. Spędziłem niezliczoną ilość wieczorów 'nołlajfując' w wyścigu szczurów na różnych serwerach lineage. To męczy. A ja nie chcę męczyć ludzi ;)
Cóż jako były murzyn zarządzający forami od GameForge rozumiem twój tok myślenia :) pamiętam dźwięk budzika zrywający mnie o 3 w nocy w celu sprawdzenia czy nie znajdę czegoś ciekawego.
Może gdy PGR osiągnie sukces pomyślisz o jakimś casualu bojowym;P
Najpierw to niech szanowny PGR raczy na siebie w ogóle zarobić, definicje sukcesu ustalimy potem. A te wszystkie 'milijony' z 20 żywych serwerów zacznę wydawać dopiero jak je zdobędę ;D
Tłumacząc na j. polski - "tak, premium daję przewagę chociaż próbuję wam wmówić, że nie, zresztą chce na tym zarobić i nic wam do tego, nie chcesz to nie graj"
wiesz, ja rozumiem i szanuję twoją decyzję - każdy chce zarobić i nie ma nic za darmo
tylko ze mozna wyjść na duży plus bez sprawiania, że gracz z dużą ilością złotówek jest OP
dla przykładu opcja siania i zbierania całego pola - ułatwia grę i jak ktoś się uprze nie sprawia ze gracz ma jakąś większą przewagę, ale na dłuższą metę prawie zmusza do kupienia premium (gdybym miał już grać bez premium to sianie po kratce znudziłoby mnie po 1 dniu)
mowisz, ze bedzie to dostępne przy 2 gospodarstwie - czyli dla graczy którzy już dłuższy czas nad tym siedzą, a tacy będą już tylko na premium jechać i bez tych "bonusów", bo przecież nie będą siać i zbierać ręcznie po kratce z 5 pól
@edit
m.in. dlatego przestałem grać w TSO, gdy okazało się że rządzą ci co wydali kilka stów na grę
Uwierz mi, że byli tacy, którzy i z 10 pól siali i zbierali ręcznie.
Na jedno gospodarstwo przypadać będą 4 pola, drugie gospodarstwo pojawi się przy czwartym polu, trzecie dopiero przy 7. więc od 4 do 7 pola mamy dodatkowe pół pola. Od 1/8 do 1/14 bonusu.
Zdaję sobie sprawę jak łatwo można zniszczyć rozgrywkę dając zbyt dużo do kupienia za złotówki, ale myślę, że ta opcja jest jak najbardziej do zaakceptowania. A ogarnięty gracz i tak będzie miał możliwość używania premium, więc to nie jest kwestia dużej ilości złotówek. Premium kupujesz raz na miesiąc, nie będzie możliwości, żeby mieć jeszcze więcej wydając więcej pieniędzy, co jest możliwe w innych grach gdzie kupowane bonusy się sumują - tam to się nazywa OP.
Równie dobrze możesz grać uważniej, liczyć wszystko na arkuszach i kiedy ktoś z premium będzie miał 5 i pół pola, ty już zakupisz siódme.
Rozumiem cie, jesteś jednym z tych co nie lubia płacić w darmowych grach. Tak samo jak i ja, tylko że jakoś tak zawsze wychodziło, że i tak miałem płatne bonusy, ktoś wydawał pieniądze za mnie.
Jeśli ludzie będą kupować monety by je potem wymieniać za surowce nie widzę nic trudnego w zebraniu na Premium. Pytaniem jest natomiast czy faktycznie rynek monet rozwinie się dostatecznie.
Przekonamy się o tym dopiero przy faktycznej rozgrywce.
Istnienie takiego rynku będzie zależało tylko i wyłącznie od ilości graczy na serwerze.
Zwróciłem uwagę na to, że wyświetlana jest błędną wartość pieniędzy potrzebnych do założenia 4 pola.
https://i.imgur.com/WqGHrdP.png
Czwartego pola jeszcze nie ma, ale fakt, trzeba będzie ten -1 czymś sensownym zastąpić.
Pytanie, czy nie jest błędem to iż;
susząc
Kurki
Podgrzybki
Purchawki
otrzymujemy 2 jednostki suszonych grzybów. Według mnie powinno być tak jak w przypadku Mąki przy życie i pszenicy żyto daje 1 a pszenica 2.
Bo tak to każdy będzie suszył oddając kurki [są najtańsze i rosną tylko 16min.]
Zwróć uwagę, ile każdego ze składników potrzeba na jedną porcje suszonych grzybów. Jest to odpowiednio 35 kurek, 9 podgrzybków lub 7 kozaków. Wyliczając te receptury uwzględniałem czas wzrostu/cenę każdego ze składników. Otrzymujemy 2 sztuki, ale za to 1 sztuka suszonych grzybów jest odpowiednio tańsza od 1 szt suszonych owoców i ta cena jest uwzględniania przy losowaniu oferty klientów.
Większa ilość produkowanych suszonych grzybów spowoduje dodatkowo obniżenie ich ceny w spółdzielni, po prostu będzie większa podaż.
Nad wszystkim czuwają moje arkusze kalkulacyjne, ale zachęcam do samodzielnych wyliczeń - nie jestem nieomylny, może gdzieś we wzorach mam jakiś błąd. Od razu mówię, że drobne różnice są celowe, to tak ma być, że produkcja z użyciem jednego składnika ma być odrobinę bardziej korzystna niż z innych. Tak samo jest z sianiem, niektóre rośliny są odrobinę bardziej opłacalne, np pod względem doświadczenia. Ma to zapewnić przewagę tym, co umieją liczyć.
To jest ten applet?
http://img546.imageshack.us/img546/7...ztytuukbmh.png
I czemu nie mogę zalogować się do gry? Cały czas mi się ładuje kółko z napisem java w środku
Po pewnym czasie ładowanie zamienia się na "Error. Click for details" -> ClassNotFoundException com.onlinegame.gameclient.GameClient.class
tak samo mam jak kolega Perkun :/ coś się.. popsuło xd
U mnie również nie działa, pewnie serwer padł ;P
Już powinno być ok. Znów problem z DNSami na testowej maszynce.
@Perkun: no jest to JAKIŚ plik. Kliknij 'zapisz' i zobacz jaką nazwę chce ci zapisać na dysku.
Applet nazywa się GameClient.jar ale kilka osób zgłaszało dziwne zachowanie przeglądarek, które próbowały pobrać GameClient.jar.tar.gz
EDIT: serwer (maszynka) się nie psuje, jego uptime to 156 dni, stoi na windowsie ;) Sam serwer gry chodził raz prawie 2 tyg bez restartu i działał stabilnie.
mi nadal nie dziala
Tak jak pisał Frozenshade, suszarnia (i wszystko inne) jest zbalansowana, nie ma wielkiej roznicy miedzy kurkami a podgrzybkami przy suszeniu, przynajmniej tak wychodzi z wyliczeń ;o
https://i.imgur.com/UpDxwYS.jpg
Byłbyś w stanie przedłużyć mi premium? :)
@Palldino
start->uruchom->cmd i tam wpisz "ipconfig /flushdns"
ew. restart przeglądarki.
ew. restart kompa.
Oczywiście takich sytuacji nie będzie na 'bojowym' serwerze gry.
mozna premke? nick Palldino
W sprawach premium najlepiej pisać na PRV w grze do Frozena.
Jak tam kodzenie idzie ;)?
Idzie powoli ale do przodu. Specjalne pola uprawne już gotowe, dzisiaj jeszcze dopracuję kolejny itemek (kupon na kurs korespondencyjny), są trzy nowe questy.
Nie wiem, kiedy update, jak podam konkretna datę to i tak sie spóźnię, zawsze cos po drodze wychodzi. Ale na pewno to kwestia najbliższych dni.
też mogę pomóc, jeśli oczywiście jeszcze można :)
Im nas więcej, tym lepiej, już wysyłam zaproszenie.
Do update możesz dodać Ranking Graczy [Na podstawie Kasy/Doświadczenie] no i dla Klubów.
To, z przyczyn technicznych raczej niemożliwe. Ranking powstanie, ale najpierw będę musiał mieć przynajmniej podstawowy kod do klubów. Dopiero wtedy, mając wszystko co ma być w takim rankingu, można to dobrze napisać. Nie chcę też robić jakiegoś tymczasowego okienka opartego o zwykły wynik zapytania sql, to by wpłynęło na pomiary ogólnej wydajności kodu i czasu wykonywania kodu dla poszczególnych sesji graczy. Ja sqla używam tylko sporadycznie, np podczas logowania się gracza, przy starcie serwera itp. Wszystkie dane mam cały czas w pamięci i to na nich operuję. Tak jest np z listą ofert w spółdzielni. Ich kopia jest w bazie danych, kiedy zmienia sie stan to baza danych jest aktualizowana, ale otwierając okno i wybierając kategorię serwer nie sięga do bazy danych tylko generuje wynik na podstawie list w które trzyma w pamięci.
dzięki za premium.. szczerze to na 9 poziomie, z dwoma polami BEZ PREMIUM to odechciewa się grać xD
Chetny
Ciekawe jestem z osób które zgłosiły się do testów wciąż bierze aktywny udział w rozgrywce :P
Frozen
Planujesz wprowadzenie sadów/gajów oliwnych/ może ziół ;)?
No i wiadomo jeśli zwierzątka :D to własna wędzarnia ;D albo produkty z skór, kości, wełny etc. Jakieś budynki w których można wytwarzać przedmioty ;)
Osob do testow zgłaszało sie całkiem sporo na różnych forach, jednak w dużej części okazwyało sie to zwykłym nieporozumieniem.
Oczekiwali klona farmville, czegoś w rodzaju strategii a co niektorzy gotowej, w pełni działajacej gry ze wszystkim, super 3d grafiką i setkami ludzi online ;)
Na polach uprawnych bedą rózne roslinki, bedą drzewka zajmujace 4 kratki, mechanizmy sa gotowe.
Co do zwierzątek to do końca nie jestem przekonany, był pomysł, żeby zrobic ule z pszczółkami, ale na 'surowiec' musiał bym dać jakieś kwiatki. kurnik produkujacy jajka pobierał by żyto i przenicę, a to robi juz młyn. Tak na prawdę to tylko i wyłacznie nazwy/grafika budynków i przedmioty, wszystko sprowadza sie do wpisów w bazie danych i grafik. Trzeba tylko to dobrze zbalansować i narysować.
Kilka osób proponowało wprowadzenie połowu ryb. Będzie cos takiego, ale odkładam to na poźniej.
Przedmioty nie będące roslinkami i produktami dostepne będa tylko z questów lub podobnych mechanizmów. Jak mi cos ciekawego wpadnie do głowy to byc może rozszerzę ofertę Heńka lub zrobię kolejny, podobny mechanizm. Ale to tez raczej przyszłość, czyli cos co pojawi sie po otwarciu bojowego serwera gry. W ten sposób to mozna by to pisać kilka lat i nigdy nie skonczyć ;)
cóż najpierw poczekajmy na kluby, wtedy będziemy mogli snuć pomysły co dalej można tworzyć ;)
i tak w ogóle to się pochwale.
https://i.imgur.com/xB6A3KJ.png
@Down Zaraz sprawdzę.
Edit: Sprawdziłem wszystko jest ok ;)
Chyba mi się zdaje, że grzyby z suszarni mnoży razy 2 tzn cały zbiór ;d
@Kenji: nie widać obrazka, ale wiem o co ci chodzi, gz ;)
Mechanizmy 'kursu korespondencyjnego' (stały bonus do szybkości wzrostu) są gotowe.
Jutro postaram się zmodyfikować info o roślince w magazynie tak, żeby podawany był czas z uwzględnieniem bonusu.
Jest zrobiony pasek expa.
Są trzy nowe questy (exp, kurs, drugi pgr).
Jak się wyrobię to jutro update.
Dziwne u mnie obrazek hula bez przeszkód :D i u Aureos również wnioskując po poście :)
Świetna wiadomość odnośnie modyfikacji z expem no i bar do expa fajna sprawa.
Questów nigdy za mało ^^
Tak sobie gdybam jak fajnie gra by wyglądała na silniku Unity :D
kumpel właśnie rozpoczął prace nad własną gierką ekonomiczną [coś jak setlersi, lecz z widoku oczu bohatera(włodarza) i można by jeszcze opowiadać ;)]
Nie lubie gotowych silników.
To, z czego jest teraz zrobiony PGR z powodzeniem mozna będzie użyć jako kompletu bibliotek (okna, transmisja danych, obsługa bazy, workery) jako bazę do dowolnej innej gry. Zanim ta grę skończę pewnie pojawi się jeszcze wiele ciekawych rozwiązań, co razem może posłużyć za bazę do kolejnego 'czegoś', co pewnie w przyszłości powstanie. A mając takie zaplecze będę mógł sie skoncentrować na innych rzeczach, może jakies proste 3d, a może jakiś niesamowicie złożony scenariusz....
Cóż może i gotowiec ale dość prężnie się rozwijający :) no i jest dość dobrym zapleczem dla osób które zamierzają się wkręcić.
Chociaż wiadomo, że zawsze to lepiej mieć własne
Np CD Projekt Red - pracuje nad własnym silnikiem wykorzystany będzie np do Wiedźmina 3 :)
http://pclab.pl/news52335.html
Naszło mnie pytanie:
Czy bonusy u Heńka mogą się powielać?
Np zdobędę 2x bonus do expa (zazębiają się) i wtedy sumarycznie exp powiększony np zamiast 25% o 50%?
@Kenji: jesli mając np lecytynkę dostaniesz kolejna lecytynkę to po prostu czas się reseruje i liczy znowu od 24h.
Nad takim silnikiem, o jakim mówisz pracuje sztab programistów, podejrzewam, ze samo użycie czegoś takiego, mając gotowca, to tez nie temat dla 1-2 osób chcących szybko coś napisać.
@Aureos: tez nigdy nie grałem, ale grała żona. tam łazisz jakimś nawiedzonym ludkiem i sadzisz, za chwilę masz gotowe, stawiasz sobie jakieś domki, przestawiasz je sobie, jak cos zbierasz, doisz krowę, karmisz kurki itp to na ekranie masz rozbłysk jakichś gwiazdeczek, ktore trzeba zebrać. co chwila pojawiają ci się na ekranie jakieś durne popupy w które trzeba klikać....siadasz i tłuczesz w to godzinami, jak ktos oczywiście lubi takie ogłupiające gierki.
Ja bylbym chetny do testowania jezeli jeszcze mozna
Hej, mam pytanie i szczerze mówiąc nie wiedziałem gdzie je zadać, dlatego z góry przepraszam.
Jak mogę zdobyć mąkę? Mam 6 lvl i nie mam pojęcia co muszę zrobić, by otrzymać mąkę.
Pozdrawiam!
Musisz zbudować młyn.
nie wiem czy admin cos zmienił czy to przez to ze wbilem 10 lvl, ale
1) nagle klienci chcą bardzo duzo, oferty po 350 golda
2) nagle zaczeli duzo czesciej odchodzic niz 2 dni temu - jak dotąd odchodził co czwarty/co trzeci
od wczoraj na 8 prób targowania odeszło 7
1) dziesiąty lvl jest kolejnym (i ostatnim) progiem gdzie zwiększa się skokowo ilość na zamówieniach klientów, d tej pory będzie to już szło w równym tempie wraz ze wzrostem poziomu. Wymagania klientów są wyższe, bo na dziesiątym poziomie dochodzi ci trzecie pole (większa moc produkcyjna). Przy drugim gospodarstwie pojawią się kolejni klienci, więc będziesz potrzebował 2x więcej roślin i produktów - czas zacząć wybierać tych najlepiej opłacalnych.
2) Zmieniły się zakresy targowania na te zaproponowane przez ciebie. Szansa na odejście pozostała taka sama. Pech?
@Rassiek: mąkę możesz tez kupić od innych graczy w spółdzielni, czasem bardziej opłaca się kupować od innych niż produkowac samemu, budynek zajmuje 1/4 pola.
no to po prostu pech chyba ;o
swoją drogą trochę mnie rozbawiło, że klienci chcą kupować "paprocie" ;d
co do tych ofert i trzeciego pola to rzeczywiscie, logiczne ;o
literowka w kursie Rozpoczinj tam gdzie wchodz sie w zdobyte nagrody
@
ten kurs jest tylko na jedno zmniejszenie? a i next misja widze dopiero pewnie od 11? bo nie ma tych upraw do siania na 10 ;[