nie jest dobrym itemem nigdy, a juz definitywnie nie jest wart swej ceny, bo z samym infinity edge grajac ad carry robisz wiekszy damage.
zwroc uwage na to, ze wlasciwie zaden ad carry nie biega z mpen runami (bo po co
attack damage carry postaci
magic penetration runy lol), wiec w przeciwnika majacego 100 mr zgodnie z tym, co podaje lolwikia (
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Magic_resistance) zadasz 50% dmg, a to jest tylko 2% z madred bloodrazor. Kazda glupia postac z mercami, runami i ga ma cos ponad 100 mr, dla uproszczonych kalkulacji przyjmijmy, ze przeciwnik ma 3k hp i 100 mra (3k hp i tak wzglednie niski resist na ~tanku~ to nie jest ambitny wynik...), z redukcja 50% ze 100 mr zadajesz z madredow takiemu celowi 60 dmg.
sam crit (to jest 260%) z ie i masteriesami gdy masz 200 ad w cel ze 100 armora, gdy nie masz zadnych arpen run (a potem tak czy siak skladasz last whispera) zada 260 dmg. Majac ie i pd masz wiekszy aspd niz z madredami, sporo crit chance (wlasciwie srednio co drugi hit to crit), dodaj do tego skalujacego sie z AD carry last whispera i twoj damage sie CALY czas zwieksza (bo dostajesz ad i armor shred). Budujac madred bloodrazor damage ci sie nie zwiekszy chyba, ze przeciwnik bedzie stackowal tylko i wylacznie hp bez zadnego magic resista a jak chyba juz sie domyslasz to nie jest mozliwe na wyzszym poziomie gry niz 1000 elo.
dam ci "zywy" przyklad full build nautilusa
o tutaj
3,1k hp, 200 mr z dwoch itemow, masteries i run. 200 mr. 200. dwa razy wiecej niz te 100, ktorych uzywalem do obliczen. zgodnie z formula redukcji mr z lolwikia nautilus z 200 mr dostanie 33% damage, ktory mialby dostac (jezeli przeciwnik nie ma w ogole mpena). 33% z 4% to 1,32%. 1,32% z 3131 hp to jest dodatkowe 41 damage. to jest gowno i zamiast tego lepiej na ad carry sprawdzi sie bloodthirster, ktory da ci jeszcze lifesteala i od cholery ad, ktore zwiekszy twoje crity przy zredukowanym armorze.
teraz jeszcze dla zabawy skoro mamy juz prowizoryczny full build nautilusa zrobimy full build ashe - postaci bez zadnych active/passive buffow poza chujowym pasywem.
full build ashe tutaj
juz nie chce mi sie bawic w najlepsze ustawienia run i w to, czy gra sie z armor pen/flat ad czy tylko z flat ad wiec wzialem pod uwage samo flat ad.
masz 345 ad, 1,58 aspd (redukowalnego przez frozen hearta), 55% crit chance, 260% crit damage, 23% lifesteala, 50% armor shred i 6 flat armor pena. najpierw aplikuja sie flaty, potem % wiec nautilusowi z 294 armora robisz 144 armora, jako ze nie chce mi sie bawic w calkowite kalkulacje przyjmiemy, ze zredukujesz mu do 150. zgodnie z tym, co podaje lolwikia nautilus ma teraz 60% redukcji damage. redukuje ci aspd o 20%, czyli o 0,316. wciaz masz 1,26 aspd (juz pierdolic random proce z omena, nie chce mi sie w to az tak bawic). co drugi twoj atak zada 897-538 (538 dmg jest redukowane) = 359 damage, kazdym hitem lifestealniesz ponad 72 hp (w tanka). taki nautilus majacy 3131 hp i 294 armora sklada sie na 9 critow. z madredami zamiast bloodthirstera mialbys 285 ad. to jest 60 ad roznicy. mialbys troche wiecej aspd i odrobine wiecej armora, ale tylko 3% lifesteala z masteries, wiec gowno. 741-445=296 damage, dodac te 41 magic damage z bloodrazora wychodzi 337 damage. masz odrobine wiekszy aspd (o ,3 wiecej od 1,58), brak lifesteala i w postaci bez chorej ilosci armora (support, przeciwny ad carry, ap carry bo nie wszyscy skladaja zhonye i nosza armor runy z armor masteries, w niektorych bruiserow na topie - bo ci tez nie wyciagaja prawie 300 armora) tracisz duzo, duzo wiecej damage, bo wlasciwie kazdy z mr/lvl runami i mercami (bruiserzy top, carry junglerzy, niektore supporty, wiesz o co mi chodzi) wyciagnie te 100 mr i zredukuje twoj damage z bloodrazora o polowe, tylko tym razem nie bedzie to juz z 3k hp a z zalozmy 1,8k - bo tyle okolo ma lvl 18 ashe z buildem, ktory jest wyzej. 2% z 1,8k to 36 damage. to jest nic w porownaniu do tego, co mialbys z bloodthirsterem i critami. nic.
nawet jezeli przeciwny team jest tanky w cholere, ma duzo hp ale nie maja resistow (w tym wypadku ani armora ani mr) lepiej skladac standardowy ad build pod crity i attack damage.
pewnie troche bledow w obliczeniach popelnilem (jak na przyklad damage madredow z 3k hp a nie 3131 ale jest juz pozno jak cholera, po dzisiejszym dniu jestem mocno zjebka bo mialem dlugo gosci z pieprzonym bachorem i nie chce mi sie nad tym tak dokladnie myslec, z reszta te 131 hp wiecej zwiekszy damage o jakies ~3?;dd), w kazdym razie mozna bez watpienia stwierdzic, ze madredy w zadnym, ZADNYM stopniu nie sa do niczego przydatne i nie sa lepsze od standardowych ad itemow, we wlasciwie zadnej sytuacji (no chyba, ze ktos stackuje w pizde armora i od cholery hp majac tylko bazowy mr, ale to sie nigdy nie zdarza na >1000 elo, nie wierze w to ze ludzie sa tak tepi).
tl; dr: duzo obliczen i theorycraftingu, konkluzja: madred bloodrazor sa FATALNYM itemem w kazdym przypadku i lepiej jest budowac postac pod standardowego ad carry.