Przecież zawsze tak jest. Po prostu trzeba zrobić pierwszego dnia kryjówkę.
Wersja do druku
buy nici, ja na moim nowym sejwie nie mam jeszcze zadnej, dungeona zadnego tez, ani dobrej chatki, tylko kopie na razie, jutro sobie zrobie chawire :D
W ogole co powiecie na ustalenie jakiejś ceny za dobra które wydobywamy? Proponuje wszystko przeliczać na węgiel, bo jest to coś, co się często używa, a ciągle jest pożądane - czyli ma cenę. Taki cennik będzie przydatny przy 'sprzedaży i kupnie' przedmiotow przy pomocy edytora - do momentu wprowadzenia NPCów :D Wiecie, czasami fajnie jest skołować sobie np dynamit, a nie chce się oszukiwać i sobie go dorabiać za friko.
Whaddiyasay? Kombinujemy?
A tutaj rzuty mojej nowej mapki, gram na niej od 4 dni:
http://a.imageshack.us/img266/4648/m...ueangleday.png
http://a.imageshack.us/img829/9617/map1normalnightl.png
To nie wiem, ja tam zaraz obok mam tego ścierwa od cholery. Czasem są takie miejsca, że wybitnie dużo się tego respi. Tak czy inaczej nigdy nie buduję "osady"obok respa.
A w sumie do czego te nici, po za łukiem i przerabianiem na wełnę?
Dzisiaj sobie o tym myślałem właśnie, ale myślę, że jednak takie ceny w grze na multi zaczną wynikać same z siebie. Tak samo jak to jest z itemami w Tibii, które z czasem tanieją. Pograłbym na jakimś serwerze gdzie gra pełno ludzi i da radę handlować. Mogłoby być w tej grze coś takiego, żeby drzwii były otwierane tylko przez daną osobę, tak jak ze skrzynkami, bo teraz o ile czegoś się nie ukryje to można bez problemu ukraść. ;d
Grałem chwile wlasnie i moge powiedziec, ze to jest jedyna gra, przez którą się przestraszyłem.
Kopie sobie kopie, nagle wpadłem w dziurę.
No nic, pochodnia, fajnie - węgiel.
Kawałek dalej żelazo, złoto, nawet 3 diamenty ! (zostawiłem je na później).
Nagle sobie ide ide, cos przekopałem i... WODA.
Wszędzie woda !
pochodnie mi zgasły, zgubiłem droge spowrotem, ostatkiem tchu wylazłem z wody.
No nic, zostało 5 pochodni, zero patyków.
ja głupi, zamiast kopać w górę i podsadzać się kamieniami coraz wyzej, to próbowałem rpgować i zwiedzam tą dziurę...
Po jakichś 20-30 minutach słyszę tylko strzał z łuku i zgon.
Aż podskoczyłem na krześle :D
Ta gra jest serio straszna. Nawet w takiej grze jak F.E.A.R. masz świadomość, że w końcu się skończy. Że po cięzkiej walce natkniesz się co jakiś czas na jakąś przyjazną podstać albo głos. W tej grze masz pewność, że tego nie będzie i to najbardziej przeraża. Zawsze swoją miejscówkę urządzam tak, żebym miał pewność, że nic do niej nie wejdzie i jak coś robię w środku to zamykam wszystkie drzwi. Miałem pełno momentów, w których odskakiwałem od krzesła. Te kościotrupy z łukiem są właśnie najgorsze.
Hm... dopoki nie ma tego zaimplementowanego w grze, mozemy dyskutowac nad cenami, moze notch wprowadzi jakies npce, wtedy mozemy zaproponować już gotowe ceny :D
Moje propozycje (dysktujcie, rozkminmy najlepsza opcje razem)
Biorę pod uwagę ilość wygenerowanych surowców na mapie, na tej mojej małej wygląda to tak:
Przyjmijmy następujące wartości:
- Diamond Ore: 2988
- Gold Ore: 7429
- Redstone: 24477 (ok. 75k redstone dust)
- Iron Ore: 75478
- Coal Ore: 176959
1 Diament to 6 złota,
1 Złota to 48 redstone (pamiętaj, że jeden redstone ore rozpada się na 3-5 redstone dustów)
8 Redstone Dust to 1 Steel (biorąc pod uwagę, że stal przydaje się o wiele bardziej niż redstone, bo wychodzi że redstone na mapie jest prawdopodobnie tyle samo co irona)
1 Steel to 6 Coal
1 Coal to 3 wood plank (12 wood)
Wychodziłoby, że:
1 diament to 216 coal (ponad 3 stacki), lub 36 stali.
1 steel to 72 drewna.
Jak wam się taki przelicznik podoba? Wydaje mi się że jest w maire zbalansowany, ale to tylko teoria, pogram jutro i obczaje.
Deep, trzeba jeszcze ogarniać takie rzeczy jak na przykład 64 strzał za ileś tam, bo strzały to dosyć pożądana rzecz.
Swoją drogą, coal może jednak mógłby być trochę bardziej cenny. W sumie wiele zależy od mapy, bo na mojej jest go teraz pełno, za to żelaza prawie nie ma.
To weź odpal cartographa, on generuje taki plik 'map<numer>.txt' tam masz statystyki mapy, przeklej mi je to rozkminimy... ale jutro ide spac :D
co do strzał to uwazam ze lepiej jest ustawiac ceny za podstawowe rzeczy, ktorymi dopiero craftujesz, najtrudniejsze do zdobycia ze skladowych strzal są piórka, uważam że są warte jakieś 3-6 coal. W sumei masz racje, rozkminie wartość coala jeszcze :D
Z tym cartopgraphem to chyba jutro się pomęczę, bo nawet nie odpalałem tego. Jakoś daję radę się odnaleźć, mam na tyle fajny świat i takie podziemne tunele, że ogarniam, tylko z tymi surowcami mam problemy, ale mam w okolicy jeszcze parę jaskiń nieodkrytych. W ogóle postanowiłem się pobawić łopatą, bo mam pełno tej ziemi i żwiru w kopalniach i odkryłem diamenty i obok żelaza. Potem pobawiłem się trotylem, ale odkryłem tylko tym razem tylko odrobinę metalu. Ale na małą kolejkę już będzie.
Pod namową kolegi, zakupiłem zestawik, i tutaj nasuwa sie pytanie poniewaz mam mape z piratecraftmp a no chcialbym jakos nową, jakas komenda czy cus? ; >
Co właściwie zyskuję, kupując oryginalnego minecrafta ?
Jak często gracie na multi ?
Żeby nie było tak że kupie, a potem pieprzne w kąt bo nie będzie z kim grać.