Cytuj:
Opcje taktyczne
Używając systemu dwóch klas w Runes of Magic mądrze, gracze mogą zbudować swoje postacie jako uniwersalnych fachowców. Z łowcą jako klasą drugorzędną postać może używać łuków na przykład. Klasa łotrzyka pozwoli na używanie broni miotanych, wojownika da topory. Kombinacje pozwalające wojownikom walczącym wręcz na używanie kilku umiejętności dystansowych, albo kapłanom na walkę toporami są możliwe. Te możliwości dadzą graczom wiele interesujących taktyk walki z potworami zarówno solo jak i w drużynie. Gracze nastawieni na odgrywanie pokochają szerokie pole popisu do odgrywania unikalnej postaci.
Umiejętności sześciu różnych klas opierają się na różnych rodzajach energii. Wojownicy używają szału, łowcy skupienia, łotrzykowie potrzebują energii, a magowie, kapłani i rycerze walczą przy pomocy many. Gracze mogą używać każdego rodzaju energii niezależnie od innych. Dlatego mogą użyć systemu dwóch klas do stworzenia niebezpiecznych specjalistów doskonale pasujących także do walki w drużynie. Dla przykładu sprytny gracz stworzy potężnego dystansowca łącząc ze sobą łowcę i maga. Jeśli postać zużyje całą swoją koncentrację, może łatwo zacząć używać umiejętności maga wykorzystując manę. Podobnie kombinacja wojownik-rycerz da mistrza walki wręcz. Ale gracze muszą być ostrożni mieszając klasy: magowie i kapłani korzystają z tego samego źródła many, które może się bardzo szybko opróżnić.