Reklama
Pokazuje wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Pytanie dot. szkoleń z PUP

  1. #1

    Data rejestracji
    2014
    Posty
    119
    Siła reputacji
    11

    Domyślny Pytanie dot. szkoleń z PUP

    Witam,
    nie raz widziałem wątki dotyczące Państwowego Urzędu Pracy, więc uznałem że TORG'owicze jakieś pojęcie na ten temat mają ;p Tak jak w temacie- mam kilka pytań jako że nigdy nie byłem w PUP, a temat mnie interesuje xD

    1. Jestem tegorocznym absolwentem technikum. Czy jeśli pójdę do PUP to wyślą mnie oni na kursy, czy muszę mieć jakieś doświadczenie z ZUS'em?
    2. Czy PUP wysyła na "staże" płatne, czy darmowe?
    3. Czy jeżeli powiem w PUP że chciałbym zrobić kurs powiedzmy spawacza to mogą mi odmówić z racji tego że z wykształcenia jestem ekonomistą?
    4. Powiedzmy że firma X da mi pisemną gwarancję pracy pod warunkiem że ukończę kurs. Czy taka "gwarancja" znaczy coś dla PUP? (czyt. czy łatwiej będzie mi się ubiegać o dofinansowanie?)
    5. Czy za samo bycie osobą bezrobotną dostanę jakiś zasiłek? (powiedzmy pracuję "na lewo" i doję PUP za bezrobocie)
    5. Czytałem że w trakcie kursu dostaję "stypendium"(??). Jakiej wysokości jest to zasiłek i na jakich zasadach jest przyznawany?
    6. Czy jest możliwość odmówienia zaproponowanego stażu (np. jeśli wystąpiła by sytuacja w której nie mam jak dojechać do potencjalnego pracodawcy)?

    Piszcie o swoich doświadczenia z Urzędem Pracy- jakie kursy robiliście, jak długo staraliście się o dofinansowanie itp

  2. #2
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    33
    Posty
    11,075
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    1. zależy co mają
    2. zależy co mają
    3. preferują zgodnie z wykształceniem, ale możesz dostać (a co do staży to czasem mają limitowaną liczbę skierowań, a z tego już pracodawca wybiera, więc robią wstępną selekcję)
    4. powinni spróbować pomóc, w miarę posiadanego budżetu, kontaktów i zapasu kawy